تاریخ : سه شنبه, ۲۴ بهمن , ۱۴۰۲ 4 شعبان 1445 Tuesday, 13 February , 2024
2

بازار سهام جان گرفت

  • کد خبر : 3132
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
بازار سهام جان گرفت

بازدهی مثبت بورس در هفته آخر آبان بازار سهام بعد از مدت ها افت و روند کاهشی، هفته گذشته وارد فاز صعودی شد و کام سهامداران را شیرین کرد، این روند تا پایان هفته با ١٠ درصد بازدهی مثبت ادامه داشت. با وجود این بازدهی و رشد سرمایه گذاران را نسبت به ورود سرمایه های […]

بازار سهام

بازدهی مثبت بورس در هفته آخر آبان

بازار سهام بعد از مدت ها افت و روند کاهشی، هفته گذشته وارد فاز صعودی شد و کام سهامداران را شیرین کرد، این روند تا پایان هفته با ١٠ درصد بازدهی مثبت ادامه داشت.

با وجود این بازدهی و رشد سرمایه گذاران را نسبت به ورود سرمایه های خود در بورس تشویق کرد و ارزش معاملات بورس در روزهای پایانی هفته گذشته به بیش از ٢٠ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سهامداران نباید در انتظار رشدهای پرشتابی در معاملات بورس باشند، رشد چند ماه نخست سال جاری در بازار بورس به دلیل هیجان های ایجاد شده بود که روند افزایشی داشت.

به گفته کارشناسان اقتصادی، بورس به نقطه ای مناسب برای سرمایه گذاری رسیده و سهامداران باید براساس تحلیل های انجام شده سرمایه خود را وارد بورس کنند و نباید صف های خرید و فروش ایجاد شده در بازار را ملاک تصمیم گیری برای نحوه سرمایه گذاری خود قرار دهند.

افزایش تقاضا در معاملات بازار  هفته قبل و دست به دست شدن حجم مناسب سهام در قیمت ‌های کنونی و به عبارتی رشد شاخص بورس به سطوحی مناسب برای سرمایه‌گذاری رسید.

روند صعودی در معاملات بورس

ورود سرمایه های هیجانی به عنوان یکی از آفات بازار سهام در زمان صعود و نزول بازار محسوب می‌ شود، چون بازار در این برهه از زمان به صورت هیجانی تصمیم‌گیری می کند و وارد عمل می ‌شود، تا زمانی که بازار به ثبات نرسد نمی‌توان در انتظار رشد معقول و منطقی در این بازار بود.

نرخ ارز به عنوان یکی از پارامترهای مهم در بازار سرمایه محسوب می شود و اگر روند معاملات در بازار ارز به ثبات برسد، بازار سهام در انتظار روند نزولی فرسایشی در بازار ارز است.

اگر افت قیمتی بیشتری را در نرخ ارز شاهد باشیم، قطعا تاثیر خود را بر بدنه بازار سرمایه خواهد گذاشت و به همین دلیل است اکثر کارشناسان در کوتاه مدت انتظار روند صعودی قوی و سنگین را در معاملات بازار سرمایه ندارند.

کارشناسان معتقدند با توجه به چنین وضعیتی، بازار از این به بعد به لحاظ تحلیلی با وضعیت سختی همراه خواهد بود و در هفته های آتی برخی از سهامداران از روند بازار و کاهش قیمت سهام متعجب خواهند شد  و اثر متغیرهای کلان روز به روز در بازار در حال کمرنگ شدن است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.