تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
2

به تخلفات مدیران بورس رسیدگی شد

  • کد خبر : 3219
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
به تخلفات مدیران بورس رسیدگی شد

پرونده تخلفات مدیران بورس جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس گفت: در ادامه پرونده تخلفات مدیران بورس یا اشخاص حقوقی که از مقررات بازارگردانی و بازارسازی تخلف کرده ‌اند، روز دوشنبه سوم آذرماه پرونده‌های جدید بازارگردانی رسیدگی شد. او با اشاره به اینکه چهار شخص حقوقی متخلف شناخته شدند و ضمانت اجرای قانونی علیه مدیران […]

پرونده تخلفات مدیران بورس

جعفر جمالی معاون حقوقی سازمان بورس گفت: در ادامه پرونده تخلفات مدیران بورس یا اشخاص حقوقی که از مقررات بازارگردانی و بازارسازی تخلف کرده ‌اند، روز دوشنبه سوم آذرماه پرونده‌های جدید بازارگردانی رسیدگی شد.

او با اشاره به اینکه چهار شخص حقوقی متخلف شناخته شدند و ضمانت اجرای قانونی علیه مدیران آن اعمال خواهد شد، افزود: طبق احکام صادره از مرجع انتظامی در ادامه اقدامات نظارتی سازمان بورس، ۲۱ نفر از مدیران به سلب صلاحیت ۶ماهه و جریمه نقدی و ۴ شرکت به اخطار کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.

به‌ گفته جمالی شکایت های رسیده درباره افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی “گ” با توجه به استدلال ها و استنادات دو طرف موضوع از طرف معاونت حقوقی بررسی شده و پرونده به مرجع صالح قانونی ارجاع و گزارش خواهد شد.

تخلفات در بورس

تخلف ۱۸۹ مدیر و ۳۷ ناشر احراز شد

براساس گزارش روابط عمومی سازمان بورس تعداد مدیرانی که به ‌دلیل عدم اجرای مقررات بازارگردانی تاکنون متخلف شناخته شده‌ اند به ۱۸۹ نفر رسید، همچنین ۳۷ ناشر (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده‌ اند.

طبق احکام صادره از مرجع انتظامی سازمان بورس تخلف ۱۸۹ مدیر و ۳۷ ناشر احراز شد و از سوی دیگر برخی از خدمات بازار سرمایه به شرکت ها و ناشران متخلف قطع شده و در صورت اصرار به رویه فعلی در حال بررسی است.

ناگفته نماند بازار سهام کشور همچنان از سمی به نام دامنه نوسان (عامل تشکیل صف) و هیجان شدید ناشی از آن رنج می ‌برد که البته اخبار خوشی از احتمال تجدید نظر در این خصوص به گوش می ‌رسد.

به نظر می ‌رسد جو منفی بازار و همچنین انتظار برای افت نرخ دلار در معاملات امروز (به دنبال پدیرش ضمنی شکست از سوی ترامپ) اثر بیشتری در تصمیم‌ گیری معامله‌ گران داشته است.

گفتنی است افت نرخ دلار در معاملات غیررسمی نیز در شکل‌ گیری فضای منفی اثرگذار است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3219

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.