تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

روایت ۵۰ سال جهاد همسر و مادر شهیدان سجادی

  • کد خبر : 4485
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
روایت ۵۰ سال جهاد همسر و مادر شهیدان سجادی
مادر و همسر شهیدان سجادی می گوید: قبل از شما مردان یک زن انقلابی بودم. آن هم در روزهای سخت مبارزات انقلاب.

حجت الاسلام والمسلمین شهید سید عبدالحمید سجادی فرزند سید محمد حسین در سال ۱۳۳۵ در غورافغانستان چشم به جهان گشود. پس از ازدواج با دختر شیخ قاسم علی از علمای مناطق مرکزی برای انجام ادامه تحصیل در حوزه علمیه نجفبه همراه همسرش عازم عراق شد. مرضیه ناصری همسر شهید سید عبدالحمید سجادی و مادر شهید سید اسدالله سجادی ۱۱ ساله بود که در زندگی این مجاهد خستگی ناپذیر قدم گذاشت و زندگی مشترکش را آغاز کرد. سید عبدالحمید یکی از فعال ترین روحانیون مبارز در خدمت امام(ره) بود.

پس از مدتی سید عبدالحمید سجادیبه همراه جمعی از طلاب از عراق اخراج شدند. او پس از ورود به افغانستان برای جذب نیروهای انقلابی مدتی به ایراد سخنرانی پرداخت. اقدام به برپایی حوزه‌ای کرد و در آنجا تصمیم به تدریس برای کودکان و نوجوانان و تربیت آنان گرفت و نهایتا در پاکستان به شهادت رسید.

شهید سید عبدالحمید سجادی شهید جهاد افغانستان است که در شهر لاهور پاکستان ترور شد و فرزند او شهید سید اسدالله سجادی که بعد از شهادت پدر رشد کرد و به سن جوانی رسید هم راهی مسیر جهاد شد. او شهید مدافع حرم فاطمیون است که در سوریه به شهادت رسید. بخش اول گفتگوی تفصیلی تسنیم با مرضیه ناصری همسر و مادر شهیدان سجادی کسی که بیش از همسر و فرزندش سختی مسیر جهاد را تجربه کرده است، در ادامه می آید:

همسر شما چطور با حضرت امام(ره) و فعالیت های انقلابی ایشان آشنا شد؟

در ابتدا که ازدواج کردیم ما در عراق بودیم. در زمانی که حضرت امام(ره) توسط رژیم طاغوت به عراق تبیعدی شده بود، آنجا بودیم. شوهر من یکی از فعالان فرهنگی و مجاهدی بود که در خدمت حضرت امام(ره) بود. آنجا همه طلبه ها در درس حضرت امام(ره) شرکت داشتند. هنوز صدام نیامده بود و زمان حکومت حسن البکر بود. همه طلبه های جوان خدمت حضرت امام بوده و علاقه عجیبی به ایشان داشتند.

شوهر من هم جزو طلبه هایی بود که مورد توجه خاص حضرت امام(ره) بود. چون بسیار فعال بود. بسیار ادم متعهد و متندین و مخلصی بود. در مسجد ترکها در نجف خدمت حضرت امام(ره) بود. قبل از ظهر و بعد از ظهر همه روزه با عده‌ای از طلبه های جوان در جلسات امام در این مسجد حضور داشتند. و در جلساتی که توسط حضرت امام(ره) تحت عنوان مبارزه با نفس یا جهاد اکبربرگزار می‌شد حضور فعال داشت. جلسات با نماز ختم می شد و نماز را خدمت حضرت امام(ره) می خواندند.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.