تاریخ : شنبه, ۲۸ بهمن , ۱۴۰۲ 8 شعبان 1445 Saturday, 17 February , 2024
1

شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن  

  • کد خبر : 4159
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
شیوع ویروس کرونا و پیامدهای آن  
شیوع ویروس کرونا با سرعت ماراتن ‌گونه افراد زیادی را دچار افسردگی و اضطراب کرده است و دیگر مثل سابق شور و شوق زندگی ندارند؛ اما باید کمی به خود کمک کنیم و با وجود تمام مشکلات، از زندگی لذت ببریم.

شیوع ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا با سرعت ماراتن ‌گونه افراد زیادی را دچار افسردگی و اضطراب کرده است و دیگر مثل سابق شور و شوق زندگی ندارند؛ اما باید کمی به خود کمک کنیم و با وجود تمام مشکلات، از زندگی لذت ببریم.

روش ‌هایی وجود دارد که کمک می‌ کنند با وجود همه‌ گیری ویروس کرونا و پیامدهای آن از زندگی لذت ببریم. طبیعی است که برای شرایط موجود فکر و برنامه‌ ریزی کنیم؛ گاهی ناامید می ‌شویم و وضعیت بسیار دشوار و بغرنجی می شود.

به گفته آندره بونیور، روان‌شناس بالینی و نویسنده مردم مجبور نیستند تا زمان پیدا شدن درمان کرونا همیشه با محدودیت ‌های شدید زندگی کنند، اما باید بپذیریم که مجبوریم با وضعیتی جدید زندگی کنیم که کار ساده ‌ای نیست.

بیشتر افراد با تهدید یکی از بیماری های ویروسی کشنده، اضطراب و استرس زیادی را تحمل می ‌کنند، بلاتکلیفی این وضعیت را بدتر می ‌کند، چون نمی ‌توانیم به خودمان بگوییم که پایانی برای این وضع وجود دارد.

در-برابر-تغییر-انعطاف-‌پذیر-باشید

در برابر تغییر انعطاف ‌پذیر باشید

بهترین راه برای کنارآمدن با این وضعیت تمرکزروی واقعیت‌ ها و در عین حال انعطاف ‌پذیربودن است. واقع ‌گرایانه به احتمال‌ های ممکن فکر کنید و در برابر تغییر انعطاف ‌پذیر باشید.

در صورت تغییر شرایط و داده‌ها، ذهنیت و نظر خود را تغییر دهید. اگر درمورد چیزی مشاوره یا نظری دریافت کردید که باعث شد شرایط و مشکلات را از منظر دیگری ببینید، باید انعطاف به خرج دهید.

زندگی مجموعه ‌ای از تغییرات طبیعی است که گاهی در ‌اختیار شما نیست. مقاومت در برابر تغییرات فقط غم و اندوه در پی دارد. بگذارید همه‌ چیز به هر روشی که می ‌خواهد به‌ طور طبیعی جریان یابد.

داشتن برنامه روزمره باعث آرامش روحی می ‌شود، چون انرژی ذهنی را برای تمرکز روی کارهای دیگر آزاد می کند. شاید به نظر برسد همه‌ چیز از کنترلتان خارج است، باید بتوانید دوباره به یک برنامه ریزی روزانه دست یابید.

به-احساس-و-احوالتان-توجه-کنید

هیچ ‌چیز دائمی نیست/شیوع ویروس کرونا

به یاد داشته باشید که همه ‌چیز سرانجام به پایان خواهد رسید و این روزهای سخت جایش را به روزهای بهتری خواهد داد. هیچ ‌چیز دائمی نیست و برای همیشه ادامه ندارد، چه روزهای خوب و چه روزهای بد

بین زندگی شخصی و کار خود مرزبندی کنید، با توجه به اینکه هنوز بیشتر ما دورکاری می‌ کنیم، ممکن است تعادل بین کار و زندگی شخصی از بین رفته باشد.

برای نجات از این وضعیت، باید فضای فیزیکی جداگانه ‌ای برای کار ایجاد کنید تا با خروج از آن، بتوانید به زندگی شخصی خود برگردید.

تحرک داشته باشید تا اضطراب و استرس روی بدن شما اثر منفی کمتری بگذارد؛ برخی فشار عضلانی بیش از حد دارند یا نمی ‌توانند به‌ صورت عادی نفس عمیق بکشند یا حتی حالت تهوع دارند.

هیچ-‌چیز-دائمی-نیست

به احساس و احوالتان توجه کنید

فعالیتی که به آن علاقه دارید، چند تمرین یوگا، گوش ‌کردن به موسیقی یا پیاده روی، هر روز با پرداختن به این ها به احساس و احوالتان توجه می کنید.

ورزش، تغذیه و خواب خوب و راحت سلامت بدن را تقویت می ‌کنند؛ اما باید مراقب روح و روانتان نیز باشید و از اهمیت سلامت روان غافل نشوید.

در لحظه زندگی کنید، گذشته ‌ها گذشته است و برای تغییر آن هیچ کاری نمی ‌توان انجام داد و آینده هنوز نرسیده است و هرگز نمی ‌توانیم با اطمینان بگوییم چه‌ چیزی انتظارمان را می ‌کشد؛ بنابراین باید لذت همین لحظه را دریابیم.

باور رایج این است که باید به ‌تنهایی مشکلات و چالش ‌های زندگی خود را رفع کنیم و در غیر این صورت، احساس ضعف می ‌کنیم؛ درخواست کمک یکی از سخت ‌ترین کارهاست و به شجاعت نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.