تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
2

فروش سهام عدالت باعث ریزش بورس شد؟

  • کد خبر : 2670
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
فروش سهام عدالت باعث ریزش بورس شد؟
در طی ۱۴۰ روز گذشته حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان از سهام عدالت فروخته شده، برخی از فعالان بازار سرمایه علت افت بازار را فروش این سهام می‌دانند اما مدیر فنی سهام عدالت با این گروه مخالف است و می‌گوید: افسوس می‌خورم که چرا چنین حرفی زده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای اخیر فروش سهام عدالت در بازار سرمایه موجب شده که بسیاری از فعالان این بازار علت افت شاخص را فروش این سهام عنوان کنند.

پیگیری‌ها نیز نشان می‌دهد که حقوقی‌ها سهام عدالت را که عمدتا سهام‌های با ارزشی هستند از کارگزاری‌ها می‌خرند و چند روز بعد با مثبت شدن بازار می‌فروشند که همین کار موجب منفی شدن بازار شده است. عمده این حقوقی‌ها خود کارگزاری‌ها هستند که با کدهای حقوقی خودشان سهام عدالت را می‌خرند تا بتوانند در زمان عادی بازار بفروشند.

اما مدیر فنی سهام عدالت می‌گوید: خیلی‌ها ادعا می‌کنند که سهام عدالت باعث شده بازار خراب شود، اما کسانی که چنین حرفی می‌زنند اطلاعاتی ندارند و ادعایشان کارشناسی نیست.

محمود حسنلو در گفتگو با تجارت‌نیوز، میزان فروش سهام عدالت را در طی ۲٫۵ ماهه اول را حدود شش هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: شاخص کل بورس در روز ۱۰ خرداد ماه که برای اولین بار سهام عدالت فروخته شد ۹۷۳ هزار واحد بوده و تا روز ۱۹ مرداد ماه که به اوج خود رسید به سطح حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی رسید که در این مدت ۲٫۵ ماهه ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شد.

او با اشاره به این که، این میزان از فروش سهام عدالت در کل دوره ۲٫۵ ماهه اول در مقایسه با ارزش معاملات در این مدت، خیلی ناچیز و قابل چشم‌پوشی است، ادامه داد: در عرضه دارایکم حدود ۳٫۵ میلیون نفر ثبت نام کردند که به هر نفر دو میلیون تومان تخفیف دادند که فقط هفت هزار میلیارد تومان فروخته شد، یعنی یک روز عرضه اولیه دارایکم خیلی بیشتر از مبلغ کل فروش سهام عدالت در ۲٫۵ ماه بوده، در مورد شستا نیز این موضوع وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=2670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.