تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

ترس از آینده و ۹ راهکار برای مقابله با آن

  • کد خبر : 4392
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
ترس از آینده و ۹ راهکار برای مقابله با آن
ترس از آینده برای هر فردی وجود دارد، چون کسی نمی ‌داند سال بعد، ماه بعد یا حتی یک روز بعد چه پیش‌ می ‌آید. برخی افراد همواره با این نوع ترس زندگی می ‌کنند.

ترس از آینده

ترس از آینده برای هر فردی وجود دارد، چون کسی نمی ‌داند سال بعد، ماه بعد یا حتی یک روز بعد چه پیش‌ می ‌آید. برخی افراد همواره با این نوع ترس زندگی می ‌کنند.

آینده ‌نگری و برنامه ریزی هم گاهی نمی تواند کمک کند تا اختیار همه‌ چیز را در دست بگیریم. ترس از موارد پیش ‌بینی ‌نشده و بحران ‌های احتمالی نباید زندگی ما را مختل کند.

برخی به دلیل ترس از فردای نامعلوم، از تصمیم گیری های مهم، ریسک پذیری و برداشتن گام‌ های بزرگ باز می مانند و ممکن است فرصت ‌های خوبی را از دست بدهند.

اگر نگرانی درمورد آینده مدام شما را تحت فشار قرار می دهد، با خودتان بگویید اتفاق هایی که از رخ دادنشان می ترسید، به ‌ندرت رخ می‌ دهند.

راهکارهای مقابله با ترس از آینده

یک راهکار مفید این است که بدترین حالت ‌های ممکن را در نظر بگیرید و با درنظرگرفتن بدترین احتمالات، می فهمید که ترس هایتان تاثیر چشمگیری روی زندگی‌ تان ندارد و دنیا به آخر نمی رسد.

وقتی نگران هستید، خودتان را مشغول کنید، فعالیت فیزیکی یا درگیرکردن ذهن با فعالیتی خوشایند راهکار موثری برای از بین ‌بردن احساسات منفی است.

نا آگاهی از برخی چیزها و ناتوانی در پیش بینی آینده موجب ترس و دلهره می شود. برای غلبه بر نگرانی‌ هایتان، راه بروید، بدوید یا چرتی بزنید.

اگر فکر می کنید در کاری موفق نبوده ‌اید یا کارها آن ‌طور که می‌ خواستید پیش‌ نرفت، خوب فکر کنید. شکست همیشه به ‌معنی ناکارآمدی و کمبود ما نیست. باید مسیر و راهکار دیگری را امتحان کرد.

اضطراب و نگرانی

گاهی روزها را با اضطراب و نگرانی سپری می ‌کنیم، بی ‌دلیل هراسانیم. شاید لازم است برای غلبه بر ترس با آنها رو به‌ رو شویم و از دیگران کمک بگیریم.

برای مقابله با ترس از آینده نتیجه دلخواهتان را تصور کرده و مثبت اندیشی در لحظه  را تمرین کنید. تصویرسازی از دستیابی به هدف و نتیجه دلخواه فراتر از رویا پردازی است.

مراقبه و تمرکز مانند نفس‌ عمیق کشیدن با چشمان بسته در درمان بیماری ها و مشکلات جسمی موثرند. مراقبه به کاهش اضطراب و ترس از آینده کمک می کند و بی ‌قراریتان را تسکین می‌ دهد.

برای رویارویی با آینده و ترس‌ هایمان باید به خودمان شجاعت و جسارت بدهیم و به عبارتی خود باوری داشته باشیم که از عهده چنین کاری برمی ‌آییم.

به طور کلی هیچ‌ کس از آینده خبر ندارد. باید تلاش کنید، پیش بروید تا ببینید چه می ‌شود.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.