تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
2

حرکت پلانک و مزایای آن

  • کد خبر : 4121
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
حرکت پلانک و مزایای آن
شاید تا به حال درباره حرکت پلانک و مزایای متعددی که برای بدن دارد زیاد شنیده ‌اید چه ورزشکار باشد چه نباشید بد نیست بدانید این تمرین برای تقویت عضلات کل بدن مفید است؛ به ‌شرطی که درست انجام شود.

حرکت پلانک

حرکت پلانک و مزایای متعددی که برای بدن دارد شاید تا به حال درباره آن زیاد شنیده ‌اید چه ورزشکار باشید چه نباشید.

بد نیست بدانید این تمرین برای تقویت عضلات کل بدن مفید است؛ به ‌شرطی که درست انجام شود.

حرکت پلانک تمرینی است که به نظر ساده می آید، اما این حرکت یکی از بهترین تمرین ‌های سخت و تاثیرگذار است که با وزن بدن انجام می ‌شود.

تمرین با وزن بدن شامل حرکاتی است که برای انجام آنها به هیچ نوع وزنه ‌ای نیاز ندارید و برای تقویت بیشتر عضلات بدن انجام می شود.

پلانک در زبان انگلیسی به ‌معنای تخته چوب است، چون بدن فرد هنگام انجام صحیح این حرکت مثل یک تخته چوب، ثابت و استوار کاملا راست و مستقیم است.

انجام صحیح حرکت پلانک

برای انجام صحیح این تمرین، در حالی که ساعد و آرنج یا کف دستانتان روی زمین است و وزن بدنتان روی آنها قرار دارد و صورتتان به‌ طرف زمین است، بدنتان را صاف و در یک راستا قرار دهید.

سر، شانه‌ ها، میان ‌تنه، باسن و پاهایتان باید مثل یک تخته در یک خط صاف قرار داشته باشند، چون مجبورید مدتی در یک حالت بدنتان را ثابت نگه دارید، پلانک تمرینی تعادلی نیز به شمار می ‌رود.

برای حفظ تعادل در این تمرین، باید تمامی عضلات بدن درگیر شوند و اگر ذهنتان را درگیر عضلات شکم، ران و باسن کنید به خوبی از انجام این تمرین بر می آیید.

پلانک در رشته‌ های رزمی جایگاه ویژه‌ ای دارد

این روزها ورزشکاران در تمامی رشته ‌های ورزشی و در هر سطحی چه مبتدی و چه حرفه ‌ای، انجام این حرکت را در برنامه خود گنجانده ‌اند.

پلانک تمرینی مشترک و اساسی در میان تمامی برنامه‌ های تمرینی است، اما بیشتر به ‌عنوان تمرینی مکمل برای تمرینات با وزنه انجام می‌شود. همچنین در رشته‌ های رزمی جایگاه ویژه‌ ای دارد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.