تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
2

درآمد عرضه اولیه «وسپهر» چه خواهد شد؟

  • کد خبر : 2323
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
درآمد عرضه اولیه «وسپهر» چه خواهد شد؟
مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره پول حاصل از عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر گفت: این پول صد درصد صرف ثبات بازار، حمایت از سهام بنیادی و با ارزش و بازارگردانی سهام گروه مالی سپهر خواهد شد، زیرا بانک صادرات ایران معتقد است که نظام بانکی از طریق تعامل با بازار سرمایه موفق‌تر عمل می‌کند. بنابراین وجوه حاصل از فروش سهام را فقط و فقط صرف توسعه بازار سرمایه و حمایت از خود سهام کرده و یک ریال آن را از بازار خارج نخواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در پاسخ به این سوال که با پول حاصل از عرضه اولیه سهام گروه مالی سپهر چه خواهید کرد، گفت: این پول صد درصد صرف ثبات بازار، حمایت از سهام بنیادی و با ارزش و بازارگردانی سهام گروه مالی سپهر خواهد شد، زیرا بانک صادرات ایران معتقد است که نظام بانکی از طریق تعامل با بازار سرمایه موفق‌تر عمل می‌کند. به عبارتی، دو بال بازارهای مالی، یعنی بازار پول و بازار سرمایه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند تا اقتصاد شکوفا شود. پس مانند گذشته، همکاری بسیار نزدیکی با بازار سرمایه خواهیم داشت و وجوه حاصل از فروش سهام را فقط و فقط صرف توسعه بازار سرمایه و حمایت از خود سهام کرده و یک ریال آن را از بازار خارج نخواهیم کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا توسعه گروه مالی سپهر صادرات با سیاست دولت و واحدهای نظارتی مبنی بر خروج بانک‌ها از بانکداری مغایرت ندارد، تصریح کرد: بنگاهداری به معنای داشتن شرکت تولیدی یا خدماتی است، در حالی که گروه مالی برای هر بانکی در درون زنجیره عملیات مالی آن بانک تعریف می‌شود و مثل صرافی، کارگزاری، بیمه و تامین سرمایه از اجزای مهم این زنجیره ارزش است.

صیدی گفت: بانک‌ها در جریان اخذ سپرده و تسهیلات‌دهی، گاهی چاره‌ای جز تملک سهام‌های وثیقه و شرکت‌های دایر ندارند.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=2323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.