تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

دندان قروچه و دلیل بروزآن

  • کد خبر : 4291
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
دندان قروچه و دلیل بروزآن
دندان قروچه یک بیماری دندانی رایج است که بسیاری از افراد در تمام سنین درگیر آن هستند و گاهی از آن بی اطلاعند، چون شبها زمان خواب به سراغشان می آید.

دندان قروچه چیست؟

دندان قروچه یک بیماری دندانی رایج است که بسیاری از افراد در تمام سنین درگیر آن هستند و گاهی از آن بی اطلاعند، چون شبها زمان خواب به سراغشان می آید.

کشیدن دندان ها روی هم می تواند لایه های بیرونی مینای دندان را از بین ببرد و به مرور زمان فرد دچار دردهای مداوم فک می شود.

درمان این عارضه استفاده از نایت گارد یا محافظ دندان است که از ساییده شدن دندان ها و بی حفاظ شدن عصب آن ها و درد شدید جلوگیری می کند.

نایت گارد تمام فشاری که هنگام سایش و فشار دادن فک ها و دندان قروچه روی دندان ها وارد می شود را جذب می کند.

نایت گارد یک محافظ دندانی پلاستیکی است که روی دندان های بالایی را پوشش می دهد. با ساییدن دندان ها یا دندان قروچه فشار زیادی به نایت گارد وارد می شود.

نایت گارد و مزایای آن

نایت گارد به عنوان یک محافظ موجب می شود  دندان ها کمتر تحت فشار و سایش قرار گرفته و آسیب ها و عوارض بعدی مانند پوسیدگی، حفره ها و حساسیت دندان اتفاق نیفتد.

اگر دندان قروچه را جدی نگیرید و درمان نکنید، احتمال شکستگی و ترک دندانی هم هست. دردهای فک و دندان ناشی از دندان قروچه در برخی افراد گاهی منجر به سردرد می شود.

مزایای نایت گارد عبارتند از سالم ماندن مینای دندان و لثه، توقف دردهای فک و دندان، کاهش ساییده شدن دندان و خواب بهتر.

نایت گارد انواع مختلفی دارد که هم توسط دندانپزشک به صورت اختصاصی برایتان درست می شود هم به صورت آماده می توانید از داروخانه بخرید.

انواع نایت گارد و کاربردهای آن

نایت گارد نرم که یکی از رایج ترین انواع نایت گاردها برای زمان خواب شبانه است که استفاده از آن راحت است و می توانید در کل شب از آن استفاده کنید.

این نوع نایت گارد گران نیست و می توانید به سرعت به آن عادت کنید. تنها یک ایراد دارد که نرم بودن آن موجب می شود برخی ناخودآگاه آن را گاز بزنند یا آن را بجوند و گارد را خراب کنند.

نایت گارد دوگانه لمینتی برای دندان قروچه افرادی مناسب است که این مشکل را در حالت معمولی و متوسط دارند. این محافظ ها معمولا از داخل نرم و از بیرون سفت هستند.

این نوع طول عمر طولانی دارد و می تواند دندان قروچه های بسیار شدید را هم تحمل کند اما تنظیم سختی دارد، چون کمی ضخیم تر از انواع دیگر است.

نایت گارد سفت برای دندان قروچه افرادی مناسب است که دندان قروچه شدید و سندروم مفصل فکی گیجگاهی دارند. دارای دوام بالاست.

نایت گارد سفت از تغییر حالت دندان جلوگیری می کند، گران تر و ضخیم تر است و نیاز به سفارش مستقیم از طریق دندانپزشک و اندازه گیری کاملا دقیق دارد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4291

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.