تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

عمیق تر شدن رکود در بازار خودرو با زمزمه آزادسازی واردات

  • کد خبر : 5445
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
عمیق تر شدن رکود در بازار خودرو با زمزمه آزادسازی واردات
حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: تورم نرخ ارز ظرف ۲ هفته اخیر قیمت خودرو‌های خارجی را در بازار ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داده بود

حمیدرضا حیدری رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: تورم نرخ ارز ظرف ۲ هفته اخیر قیمت خودرو‌های خارجی را در بازار ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داده بود و این وضعیت، منجر به رکودی سنگین در بازار خودروی مشهد شده بود. او افزود: پس از طرح برنامه آزاد شدن واردات خودرو، ریزش قیمت این نوع اتومبیل در بازار آغاز شد و چرخه معاملات را در این بخش از تعادل خارج کرد.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد ادامه داد: هم‌اینک قیمت خودرو‌های خارجی نسبت به هفته گذشته در بازار ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته و باعث شده است که خریداران و فروشندگان خودرو دست نگه دارند تا بازار به تعادل برسد. حیدری بیان کرد: به طور قطع نرخ خودرو‌های داخلی نیز تحت تاثیر قیمت خودرو‌های خارجی کاهش می‌یابد و شرایط برای خرید خودرو متعادل خواهد شد، از سوی دیگر اگر رکود در بازار به همین منوال ادامه پیدا کند، کاهش قیمت خودرو شدت می‌گیرد. او تصریح کرد: بی‌تردید ریزش قیمت خودرو و افزایش قدرت خرید مردم که رونق بازار را در پی دارد، به نفع نمایشگاه داران خودرو خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=5445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.