تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
4

سازمان خصوصی‌سازی یک تنه بورس را منفی کرد

  • کد خبر : 1814
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
سازمان خصوصی‌سازی یک تنه بورس را منفی کرد
تناقض گویی‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاونش در خصوص عرضه دارای دوم موجب شد تا کلیت بازار سرمایه تحت تاثیر قرار گرفته و منفی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۱۱میلیارد و ۶۷۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۲۱هزار و ۶۹۴میلیارد تومان در ۲ میلیون و ۹۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۳هزار و ۴۳۷واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۶۵ هزار و ۱۰۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و فولاد خوزستان شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۵۳۰واحد، کل (هموزن) ۸۶۲۱واحد، قیمت (هموزن) ۵۶۵۷واحد، آزاد شناور ۴۱۰۷۰و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۴۵۷۲ و ۴۸۴۶۲ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۶۵۱میلیون ورقه به‌ارزش ۷هزار و ۸۴میلیارد تومان در ۶۸۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۵۷واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۱۷۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس در روز جاری نیز به نام نمادهای شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و ذوب‌آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری پویا و بانک دی با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

این گزارش می‌افزاید: شب گذشته علیرضا صالح که سال گذشته جانشین پوری حسینی به عنوان رئیس در سازمان خصوصی‌سازی شد، برای چندمین بار تاکید کرد واحدهای صندوق دارای دوم، شامل سهام شرکت‌های پالایشی در روز دوم شهریور امسال پذیره‌نویسی می‌شود. با وجود این صبح امروز حسن علایی معاونش در این سازمان این خبر را تکذیب کرد و همین امر نیز موجب شد تا صف‌های فروش سنگین در آغاز معاملات بازار سهام در نمادهای پالایشی تشکیل شده و این موضوع کلیت بازار سرمایه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=1814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.