گروه صنعتی ایرانخودرو در ۱۱ ماهه امسال، با تولید ۴۵۹ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودرو سواری، موفق به افزایش سهم هشت درصدی از کل بازار سواری کشور شده که علاوه بر اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۷ درصدی را رقم زده، بیش از ۵۵ درصد از سهم بازار کل کشور در بخش سواری و سنگین را نصیب خود کرد. این موضوع نشان دهنده عملکرد بهتر این شرکت نسبت به رقیب اصلی و سنتی خود یعنی سایپا می باشد زیرا محصولات سایپا به جهت ارزانتر بودن می بایستی درصد بیشتری از خریداران را به سمت خود جلب می کرد اما موفق نبودند.
براساس آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، ایرانخودرو در بخش خودروهای سواری با افزایش هشت درصدی، سهم خود در بازار را به بیش از ۵۵ درصد رسانده است. از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ایران خودرو با تولید ۴۵۹ هزار و ۲۶۹ دستگاه خودروی سواری توانسته میزان تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۷ درصد و همچنین زمان سهم بازار را نیز ۷.۷ درصد افزایش دهد. این خودروساز در مجموع توانسته در دو بخش خودروهای سواری و سنگین، در ۱۱ ماهه امسال، بیش از ۳۶ درصد تولیدات خود را افزایش داده و تیراژ را به حدود ۴۶۵ هزار دستگاه خودرو برساند که این میزان، حدود ۱۲۴ هزار دستگاه بیشتر از تولیدات ۱۱ ماهه سال گذشته این گروه صنعتی است.