تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

مصوبه گرانی خودرو باید لغو شود

  • کد خبر : 4865
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
مصوبه گرانی خودرو باید لغو شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت خبر داد و گفت: شورای رقابت باید در تصمیمش تجدیدنظر کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت خبر داد و گفت: شورای رقابت باید در تصمیمش تجدیدنظر کند. با توجه به نظر بسیاری از کارشناسان و متقاضیان خرید خودرو مبنی بر منطقی نبودن افزایش قیمت کارخانه ای خودرو مجلس دست به کار شد و به این قضیه ورود کرد.
مصطفی رضاحسینی قطب آبادی با انتقاد از تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو در کارخانه، گفت: متاسفانه در مسائل اقتصادی کشور نظم و نسق خاصی دیده نمی‌شود، زیرا در شرایط کنونی با توجه به اینکه مردم از نظر اقتصادی و به دلیل شیوع ویروس کرونا تحت فشار بوده و بسیاری از کسب و کار‌ها به تعطیلی کشیده شده، افزایش قیمت خودرو در کارخانه محلی از اعراب نداشته و منطقی نیست. نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت را اقدامی غیرکارشناسی توصیف کرد و افزود: این گرانی نه تنها موجب شوک به بازار می‌شود بلکه بر سایر کالا‌ها نیز اثرگذار است. وی اضافه کرد: سیر نزولی نرخ ارز در ماه‌های گذشته، مذاکرات وین و کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار و… بیانگر ضرورت کاهش قیمت چهارچرخ‌ها است در حالیکه شورای رقابت به جای کاهش بهای خودرو، قیمت‌ها را افزایش داد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی دوست ندارند در جامعه و بین مردم آسایش و رفاه برقرار شود، ادامه داد: شورای رقابت باید در تصمیمش تجدیدنظر کند، باید مشخص شود این شورا بر چه اساسی به خودروسازان اجازه افزایش قیمت داده است. عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خانه ملت گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع افزایش قیمت خودرو ورود می‌کند و خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی رئیس و اعضای این شورا خواهد بود؛ هرچند این افراد برای تصمیمات خود بهانه تراشی می‌کنند، اما مجلس نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.