تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
4

واکنش سریع سهامداران به تصمیم جدید

  • کد خبر : 2435
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
واکنش سریع سهامداران به تصمیم جدید
پس از اعلام تصمیم جدید مقامات بورس برای سهامداران مبنی بر ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه، میزان معاملات روزانه بورس به شدت افت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، تا پیش از شروع دوره ریزش شاخص بورس، روزانه به صورت میانگین بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سهام می‌شد. در دوره اوج شاخص بورس در امسال میزان معاملات بازار سهام به رقمی بین ۲۵ هزار میلیارد تومان تا ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. اما پس از تصمیم جدید مقامات بورس برای سهامداران مبنی بر ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه، میزان معاملات روزانه بورس هم‌اکنون به شدت افت کرده است.

امروز دوشنبه، هفتم مهر ماه امسال ارزش معاملات روزانه بورس در حالی به ۲٫۶ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم در هفته پیش هم حدود شش هزار میلیارد تومان بود. بنابراین به نظر می‌رسد پس از اینکه تصمیم‌گیران بازار سهام فروش سهام خریداری شده در روز خرید را ممنوع کرده‌اند، ارزش معاملات بازار سهام نسبت به هفته گذشته نصف و نسبت به دوره اوج شاخص بورس یک دهم شده است.

در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر خیلی از کارشناسان هشدار داده بودند که این تصمیم ممکن است تبعات نامطلوبی را برای بازار سهام داشته باشد و ابراز نگرانی کرده بودند که با این اتفاق، ممکن است کسانی که از فرصت نوسان‌گیری بورس استفاده می‌کردند حال به بازارهای دیگر برای نوسان‌گیری مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=2435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.