تاریخ : جمعه, ۲۷ بهمن , ۱۴۰۲ 7 شعبان 1445 Friday, 16 February , 2024
4

پیش بینی بازار مسکن تا پایان سال ۹۹

  • کد خبر : 3047
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
پیش بینی بازار مسکن تا پایان سال ۹۹
پیش بینی قیمت مسکن تا پایان سال 99 روند افزایشی را خواهد داشت و میانگین آن در تهران به متری 35 میلیون تومان می رسد و به گفته کارشناسان مسکن در شرایط اقتصادی زیر بار فشارها و محدودیت های بیماری کرونا قرار دارد و برای حوزه های مختلف نمی توان پیش بینی درستی داشت.

پیش بینی بازار مسکن

پیش بینی بازار مسکن تا پایان سال ۹۹ روند افزایشی را خواهد داشت و میانگین آن در تهران به متری ۳۵ میلیون تومان می رسد و به گفته کارشناسان مسکن در شرایط اقتصادی زیر بار فشارها و محدودیت های بیماری کرونا قرار دارد و برای حوزه های مختلف نمی توان پیش بینی درستی داشت.

قیمت مسکن برای خریداران و فروشندگان دارای اهمیت است و شاید با وجود عوامل تاثیرگذاری مانند تریم ها، نوسانات و تحولات بازار ارز، تورم و کاهش توان خرید خانوارها و همچنین بازار سرمایه قابل کنترل نباشد.

کارشناسان حوزه مسکن معتقدند با توجه به حجم خانه‌های خالی و قدرت خرید مردم، بعید است در سال ۹۹ بتوان روی بخش مسکن به ‌عنوان حوزه پیشران رشد اقتصادی حساب باز کرد.

بازار مسکن در وضعیت بی ‌تعادلی

یکی دیگر از کارشناسان مسکن معتقد است بازار معاملات مسکن در وضعیت خاص بی ‌تعادلی بین عرضه و تقاضا قرار دارد و قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران حدود ۵ برابر متوسط درآمد ماهانه خانوار است.

به گفته یک کارشناس مسکن در وضعیت عدم اطمینان موجود، بخش مسکن به‌ عنوان پناهگاه دارایی سرمایه‌ گذاران و خانواده‌ها عمل خواهد کرد. هر چند ممکن است بازدهی کمتری نسبت به سایر بازارها داشته باشد ولی کمترین ریسک را نیز با خود خواهد داشت.

به اعتقاد کارشناسان مسکن، امسال یکی از سخت ‌ترین سال ‌ها برای پیش بینی بازار مسکن است. جهش ‌های قیمتی بازارهای رقیب مانند بورس، طلا و ارز و از طرفی کاهش قدرت خرید قسمتی از نقدینگی این بازارها را به بازار مسکن تزریق کرده و رشد محسوس قیمت مسکن را در رکود معاملات مسکن مشاهده خواهیم کرد.

یکی دیگر از کارشناسان مسکن می گوید عرضه ‌ای در بازار نمی ‌بینم که بتواند این تقاضا را پاسخ دهد و اگر عقب ‌ماندگی رشد نرخ مسکن از ارز را اضافه کنیم، به‌ نظر می‌ رسد روند قیمتی همچنان افزایشی است.

 

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.