تاریخ : دوشنبه, ۲۸ اسفند , ۱۴۰۲ 9 رمضان 1445 Monday, 18 March , 2024
1

مانع شدن طرح جدید شورای رقابت برای پیش فروش خودروسازان کشور

  • کد خبر : 5386
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
مانع شدن طرح جدید شورای رقابت برای پیش فروش خودروسازان کشور
مجید باقری قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در باره فروش و خدمات پس از فروش گفت: یکی ‌از ملاک ها و شاخص هایی که شرکت های خودروسازی را مورد سنجش قرار می‌دهند

مجید باقری قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در باره فروش و خدمات پس از فروش گفت: یکی ‌از ملاک ها و شاخص هایی که شرکت های خودروسازی را مورد سنجش قرار می‌دهند، به طور قطع شاخص‌ میزان‌ تعهد و میزان معوقات است. او بیان کرد: اهمیت این شاخص بدون‌ تردید اجتناب ناپذیر است و ارتباط مستقیمی با عملکرد تمام ارکان شرکت های خودروسازی دارد.

گر برنامه ریزی دقیق در تولید نداشته‌ باشیم نمی توانیم متناسب با برنامه فروش تعهدات را ایفا کنیم، بنابراین‌ در شرکت های خودروسازی شاخص میزان تعهدات بسیار مهم است.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: سایپا درباره این موضوع با چالش زیادی مواجه بودیم چرا که ۵۲۰ تعهد وجود داشت و به صفر رساندن آن‌ در شرایط کنونی بسیار مشکل بود، تحریم یکی‌ از این مشکلات بود که اثرات منفی در این صنعت گذاشته بود. باقری گفت: تحریم ها اشتغال شرکت های خودروسازی را هدف قرار داد؛ سر فصل های سنتی در این گروه داشتیم‌ که باید تعیین تکلیف می شد، یک طرح اتوخدمت بود که برای برون رفت از زیان مالی شکل گرفته بود.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: یکی از مشکلات بعد از تحریم خودروها ساندرو و برلیانسی بود که ثبت نام کرده بودیم و شرکت های تامین کننده آنها از کشور رفتند، این‌ کار برنامه های ما را دچار مشکل کرد و تحویل این خودروهای به مشکل خورد.

باقری با بیان اینکه اکنون که تعهدات به صفر رسیده است گفت: اکنون اتوخدمت (یکی از طرح های سایپا )به پایان رسیده است و ۱۲۰ هزار خودرو تحویل داده شده است و از آن حدود ۲۵۰۰ تعهد باقی مانده است که مشتریان تمایل ندارند از طرح های ما استفاده کنند.

در حوزه سبد سرمایه گذاری مشکلات را رفع کرده ایم. گفتنی است روز گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی خبری اعلام کرد که معوقات این گروه خودروسازی به صفر رسیده است. این به صفر رسیدن در حالی رخ داده که چند وقتی است شرکت های خودروسازی در کشور با مشکلات زیادی از جمله تحریم و مشکلات تامین قطعات و البته انتشار ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

البته ایشان اعلام نکردند که طرح جدید شورای رقابت چقدر می تواند برای خریداری را که خودرویی را پیش خرید می کند مفید و منطقی باشد و دیگر نباید مجبور به انجام هر روشی در پرداخت باقیمانده قیمت خودرو در خرید از خودروساز باشد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=5386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.