تاریخ : شنبه, ۲۸ بهمن , ۱۴۰۲ 8 شعبان 1445 Saturday, 17 February , 2024
1

چربی های شکم و عادت هایی که منجر به بزرگ شدن شکم می ‌شوند

  • کد خبر : 4437
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
چربی های شکم و عادت هایی که منجر به بزرگ شدن شکم می ‌شوند
چربی های شکم خطرناکترین نوع چربی هستند، زیرا خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و برخی مشکلات جدی را برای سلامتی انسان بالا می‌ برد. برخی از عادت های بد در زندگی انسان باعث داشتن شکمی بزرگ می شود و استمرار این موارد می تواند احتمال افزایش این مشکل را در بدن افراد بالا ببرد.

چربی های شکم

چربی های شکم خطرناکترین نوع چربی هستند، زیرا خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و برخی مشکلات جدی را برای سلامتی انسان بالا می‌ برد.

برخی از عادت های بد در زندگی انسان باعث داشتن شکمی بزرگ می شود و استمرار این موارد می تواند احتمال افزایش این مشکل را در بدن افراد بالا ببرد.

نداشتن خواب کافی و باکیفیت یکی از عوامل مهم در افزایش چربی است. افرادی که طی شبانه روز حدود پنج ساعت یا کمتر از آن استراحت داشته باشند احتمال افزایش چربی شکمی در این افراد دو و نیم برابر خواهد بود.

خوردن غذا در دورهمی های دوستانه و خانوادگی که معمولا به طور متوسط ۴۴ درصد غذا می ‌خوریم، به گفته کارشناسان یک وعده غذایی اگر با یک نفر دیگر خورده شود۳۳ درصد بزرگ ‌تر از وعده غذایی است که به تنهایی مصرف می ‌شود.

رویکردی موفقیت‌ آمیز برای کاهش وزن

۹۸٫۶ درصد از افراد چاق از بشقاب های بزرگ‌ استفاده می کنند که غذای بیشتر، کالری بیشتر و چربی شکم بیشتر را در بر دارد.

خوردن آگاهانه یک رژیم نیست بلکه رویکردی موفقیت‌ آمیز برای کاهش وزن است، بهتر است آهسته بجوید تا بافت، عطر و پیچیدگی طعم ‌ها را حس کنید و پس از جویدن غذا را کاملا ببلعید.

زمانی که پشت میز کار یا مقابل تلویزیون غذا می ‌خورید و تمرکزتان روی مساله دیگری است متوجه نمی ‌شوید غذا خورده اید، طعم و مزه خوبی داشته یا خیر، بهتر است با آرامش و حضور ذهن کامل غذا بخورید.

۲۰ دقیقه طول می ‌کشد تا معده به مغز دستور سیر شدن را بدهد، بنابراین افرادی که تند غذا می ‌خورند، در هر وعده ۶۶ کالری بیشتر جذب کرده و حذف این رقم برابر با ۹ کیلو کاهش وزن در سال امکان پذیر است.

بیشتر آب بنوشید

مصرف آب کافی برای تمام عملکرد‌های بدن ضروری است و هرچه بیشتر آب بنوشید، احتمال دفع چربی شکم بیشتر است. افرادی که قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب بنوشند، ۳۰ درصد وزن بیشتری از دست می دهند.

همان طور که کم‌ خوابی با افزایش وزن همراه است، افرادی که بیش از هشت ساعت در شب می‌ خوابند نیز چربی شکمی بیشتری دارند.

خوردن وعده شام می ‌تواند به کاهش وزن انسان کمک کند، البته به شرط آن وعده شام خیلی دیر نباشد، با زود مصرف کردن غذا زمان بیشتری را برای سوزاندن کالری خواهید داشت.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.