تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
2

چطور برای ورزش کردن انگیزه پیدا کنیم؟

  • کد خبر : 4148
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
چطور برای ورزش کردن انگیزه پیدا کنیم؟
هر فردی برای ورزش کردن انگیزه ای دارد گاهی رقابت و پیروزی، گاهی هم اهدافی مانند داشتن بدن سالم یا افزایش طول عمر یا کاهش وزن که مه این موارد مثبت است.

انگیزه برای ورزش کردن

هر فردی برای ورزش کردن انگیزه ای دارد گاهی رقابت و پیروزی، گاهی هم اهدافی مانند داشتن بدن سالم یا افزایش طول عمر یا کاهش وزن که مه این موارد مثبت است.

انگیزه به‌ خودی ‌خود پیدا نمی ‌شود، اما ما می‌ توانیم و نیاز داریم که زمینه‌ ساز ایجاد انگیزه شویم. اول از همه باید هدفی داشته باشیم که به‌ خاطر آن دست ‌‌به‌ کار شویم.

فرقی نمی ‌کند هدف‌تان از ورزش کردن کاهش وزن باشد، یا شرکت در مسابقهه دو، فقط قرار است دلیلی برای ورزش کردن پیدا کنید؛ حالا این دلیل هرچه می‌خواهد باشد.

اهداف روزانه مثلا امروز بیست دقیقه پیاده روی می ‌کنم، هفتگی این هفته حداقل سه روز ورزش می ‌کنم یا حتی ساعتی ۴۵ دقیقه یک بار بلند می‌ شوم و اطراف ساختمان قدم می ‌زنم.

اهداف بزرگ یا کوچک، هر دو محرک خوبی هستند، با ایجاد عادات روزانه نظمی برقرار می‌ کنید که موجب پایبندی شما به برنامه‌ ریزی ‌تان خواهد شد. و

ورزش کردن را تبدیل به عادت روزانه کنیم

راهکار اول این است که روز و ساعت مشخصی را برای ورزش کردن در نظر بگیریم. وقتی ساعت مشخص از راه برسد، به ‌صورت خودکار سراغ ورزش می ‌رویم.

راهکار دیگر این است که برای جلسه‌ های ورزشی ‌مان نوعی مراسم یا تشریفات خاص داشته باشیم؛ چیزی که ما را تشویق به ورزش کردن کند. مثل چند دقیقه گرم کردن با حرکات کششی یا گوش دادن به آهنگی شاد باشد.

شما می‌ توانید با خلاقیت ورزش کردن را در کنار عادات روزانه مانند مسواک زدن قرار دهید. هرچه را که لازم دارید تهیه کنید و آن را در دسترس قرار دهید.

یادتان باشد قرار دادن ورزش در لیست برنامه های روزانه بسیار مفید است، به این شرط که زیاد سخت ‌گیر نباشیم. اگر روزی خسته هستید و برای دویدن انرژی ندارید، قدم زدن را جایگزین دویدن کنید.

نوشتن برنامه روزانه/ انگیزه برای ورزش

برای داشتن زندگی سالم  باید یاد بگیرید متعهد باشید به تصمیم های درست در راستای آن و اهدافتان  را در این مسیر هدایت کنید.

هر روز صبح، چند دقیقه‌ را به فکر کردن یا نوشتن درمورد برنامه روزانه و نحوه انجام کارها، اختصاص دهید واهدافتان را مرور کنید.

یادداشت کردن روند پیشرفت به شما کمک خواهد کرد تا متوجه تغییر سایز یا سبک تمرینتان شوید. پس نوشتن وزن و سایزتان نیز می ‌تواند در این راه کمکتان کند.

شاید ورزش کردن برای شما وظیفه ‌ای دیگر در زندگی روزمره به نظر برسد، اما فراموش نکنید که فعالیت بدنی بخشی شادی ‌آور از زندگی روزمره شماست.

به خودتان پاداش بدهید

به خودتان پاداش بدهید

سعی کنید ورزش یا فعالیتی که انتخاب کرده ‌اید هیجان ‌انگیز باشد وهمیشه جایی هم برای فعالیت ‌های لذت‌ بخش برنامه ‌ریزی ‌نشده‌ بگذارید.

همیشه پس از رسیدن به هدف پاداشی به خودتان بدهید. این پاداش هر چیزی می تواند باشد، هرچند احساس موفقیت و آرامش پس از ورزش کردن، خود نوعی پاداش است.

چیزی که امروز به شما انگیزه می‌ دهد، ممکن است فردا اثری نداشته باشد و نمی ‌توان منبع ثابت و مشخصی برای انگیزه پیدا کرد. باید با کندوکاو ذهنی به ‌دنبال فکر، هدف یا پاداشی باشیم که در لحظه به ما انگیزه می ‌دهد و مشوقی برای ورزش کردن است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.