تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
3

چطور صبح ها را با شادابی و انرژی بیشتر شروع کنیم؟

  • کد خبر : 4399
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
چطور صبح ها را با شادابی و انرژی بیشتر شروع کنیم؟
صبح ها با شادابی و انرژی بیشتر از خواب بیدار شوید تا روز خوبی داشته باشید. شاید برای بسیاری از افراد بیدار شدن از خواب و آماده شدن برای رسیدگی به فعالیت ‌های روزمره چندان خوشایند نباشد.

صبح ها با شادابی و انرژی بیشتر

صبح ها با شادابی و انرژی بیشتر از خواب بیدار شوید تا روز خوبی داشته باشید. شاید برای بسیاری از افراد بیدار شدن از خواب و آماده شدن برای رسیدگی به فعالیت ‌های روزمره چندان خوشایند نباشد.

اشتیاق بیشتر برای صبح از خواب بیدار شدن و استفاده از این مدت ‌زمان فوق ‌العاده می ‌تواند تاثیر بسزایی بر سلامت و تندرستی ما داشته باشد.

کسانی که صبح‌ ها زود از خواب بیدار می ‌شوند، در مقایسه با دیگران از مزایای گوناگونی بهره‌ مند می‌ شوند مثلا از داشتن انرژی مثبت و شادابی بیشتر گرفته تا وزن کمتر.

انسان صبح‌ ها تسلط و کنترل بیشتری بر خود دارد و به ‌دنبال آن، صبح تبدیل به زمانی ایده ‌آل برای پیدا کردن عادت ها و سبک زندگی سالم می ‌شود.

تاثیر مثبت شادابی صبح

شادابی صبح می ‌تواند روی سلامتی بدن، ذهن و حتی روابط‌مان تاثیر مثبت داشته باشد.

یکی از راهکارهای فراهم کردن شادابی صبح این است که از شب قبل همه چیز را آماده کنید و کارها را به صبح محول نکنید.

شب ها، قبل از خواب لباس‌ هایتان را مرتب کنید، هر چه لازم دارید در کیفتان بگذارید و غذایی را که باید سرکار ببرید آماده کنید. به این ترتیب صبح روز بعد، استرس کمتری خواهید داشت.

خواب شبانه کافی و باکیفیت داشته باشید؛ میزان خواب شبانه ۷-۸ ساعت کافی است. هرچند شب‌ ها زود خوابیدن لزوما کیفیت خواب را بیشتر نمی ‌کند.

 استشمام رایحه گل‌ ها بعد از بیدار شدن می ‌تواند باعث شادابی و انرژی بیشتر شود. اگر صبح، زمانی که از خواب بیدار می‌ شوید، گل و گلدان در معرض دیدتان باشد، شادابی و انرژی بیشتری پیدا خواهید کرد.

از فعالیت های تنش زا دور باشید

سعی کنید صبح‌ ها فعالیت ‌های تنش‌ زا نداشته باشید، مثلا به ‌محض بیدار شدن از خواب سراغ اخبار و تلویزیون نروید، حداقل تا سی دقیقه بعد از بیدار شدن اخبار یا ایمیل‌ چک نکنید.

صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب به آهنگ ‌های مورد علاقه تان گوش کنید و از به تعویق انداختن زمان بیدار شدن خودداری کنید.

بهتر است ساعت زنگ ‌دار را جایی دور از دسترس قرار بدهید تا امکان به ‌تعویق انداختن هشدار آن وجود نداشته باشد، اگر همان بار اول بیدار بشویم، انرژی بیشتری خواهیم داشت.

نوشیدن کمی آب به‌همراه لیمو پس از بیدار شدن می تواند میزان آب مورد نیاز بدن را جبران کند، چون ۷ تا ۸ ساعت خواب باعث کاهش آب بدن و نیاز مجدد آن به آب‌ رسانی می ‌شود.

این نوشیدنی کمی انرژی ‌زا است و باعث احساس سیری می‌شود. به‌علاوه چشیدن طعم لیمو باعث می ‌شود تا بعدا نیازی به خوردن دونات، یا شیرینی نداشته باشید.

کاهش خواب آلودگی صبح

صبح ها با شادابی و انرژی و کاهش خواب آلودگی  

وقت بیدار شدن در معرض نور قرار بگیرید، چون این کار باعث توقف ترشح هورمون ملاتونین که مرتبط با خواب است می‌ شود و پس از پانزده دقیقه، خواب‌ آلودگی صبح کمتر می ‌شود.

اگر زمان بیدار شدن کمی فعالیت داشته باشید، این کار باعث سریع ‌تر شدن جریان خون و کاهش احساس خواب ‌آلودگی می ‌شود. مثلا ده دقیقه به قدم زدن یا انجام حرکات کششی اختصاص بدهید.

برای افزایش کیفیت خواب، اتاق خواب باید تاریکِ تاریک باشد. استفاده از چشم ‌بند یا پرده ‌های ضخیم برای اتاق ‌خواب هم گزینه مناسبی است.

داشتن برنامه روزانه منظم برای ساعت خواب و بیداری و پایبند ماندن به آن، بهترین راه برای متعادل نگه داشتن ساعت بد است.

تا حد امکان محیطی را که در آن می‌ خوابید آرام و ساکت نگه دارید و سر و صدای مزاحم خواب را کم کنید.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4399

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.