تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

سرانجام کروکی‌ کاغذی پلیس برای تصادفات خودرویی حذف شد

  • کد خبر : 5509
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
سرانجام کروکی‌ کاغذی پلیس برای تصادفات خودرویی حذف شد
معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی ورانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی درراستای تحقق هوشمندسازی پلیس بیان کرد

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا با اشاره به ارائه خدمات پلیس راهنمایی ورانندگی ناجا در بسترهای اینترنتی درراستای تحقق هوشمندسازی پلیس بیان کرد:با فعال سازی سامانه ترسیم الکترونیکی کروکی تصادفات بزودی درتمام کشور کروکی کاغذی حذف و ترسیم کروکی بصورت الکترونیک انجام می گردد.

رسم کروکی های کاغذی به دلایل مختلف من جمله زمان بردن بسیار زیاد در رسم و در گاهی اوقات مفقودشدن آن مشکلات زیادی را در زمان تصادفات رانندگی برای مردم ایجاد می کرد.

یکی از راه های پلیس برای حل این مشکل نیاز نداشتن تصادفات خسارتی کمتر از ۸ میلیون تومان به کروکی پلیس بود که با گران شدن قیمت خودرو به طرز عجیب، این قضیه دیگر کمکی برای کمتر شدن زمان و اطلاف وقت طولانی در تصادفات نمی کند.

سرهنگ محمدعلی زارع افزود: در تصادفات رانندگی در معابر، رانندگان باید بعد از تصادف به وظیفه خود عمل کنند و هر چه سریع تر و تا قبل از رسیدن افسر راهنمایی و رانندگی اقدام به بازگشایی مسیر نمایند و با توجه به هماهنگی‌هایی که با بیمه‌ها انجام شده بدون نیاز به کروکی کاغذی می‌توانند به شرکتهای بیمه‌ای مراجعه کنند. وی اظهار کرد: در حوزه اصلاح فرآیند در مراکز تعویض پلاک نیز با توجه به تعطیلی یک ساله مراکز و شرایط کرونا که موجب ایجاد صف‌های شلوغ شده بود، در راستای هوشمند سازی و ارائه خدمات بر بستر اینترنت نوبت دهی در این مراکز به صورت اینترنتی انجام شد.

سرهنگ زارع بااشاره به تعویض پلاک و شماره گذاری اینترنتی خودروها در دو مرکز تعویض پلاک خاوران و میثم در تهران گفت: با اجرای این طرح ۸۵ درصد فرآیند مربوط به شماره گذاری و تعویض پلاک خودروها به شکل اینترنتی انجام می‌شود و تنها اقدامات مربوط به بازدید اصالت خودرو و پلاک کوبی یا فک پلاک به صورت حضوری است.

معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیکی پلیس راهور ناجا در رادیو گفت‌وگو با تاکید بر اهمیت آموزش در کاهش تصادفات گفت: در راستای نهادینه کردن آموزش‌ها با روش‌های نوین نیز برابر تدابیر در نظر گرفته شده برنامه‌های آموزشی خوبی تدوین شده است. وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا گفت: در این هفته علاوه بر خدمات مستمر گذشته خدمات مضاعفی در حوزه‌های خدماتی مانند مراکز شماره گذاری، صدور گواهینامه، اجرائیات در سراسر کشور با افزایش خدمات دهی به مدت ۲ ساعت در نظر گرفته شده است.

تسریع در تحویل خودروهای رسوبی در پارکینگ‌ها، تشکیل کمیسیون ماده ۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی به صورت ویژه سه بار در هفته از دیگر خدمات در نظر گرفته شده در هفته ناجاست.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=5509

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.