تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

ارائه گواهی اسقاط برای کشنده‌های وارداتی ضروری است

  • کد خبر : 5921
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
ارائه گواهی اسقاط برای کشنده‌های وارداتی ضروری است

ارائه گواهی اسقاط برای کشنده‌های وارداتی ضروری است – رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ضمن تاکید بر اینکه واردکنندگان کشنده‌ها نیز برای شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی بایستی گواهی اسقاط ارائه کنند، اعلام کرد که تعداد گواهی اسقاط لازم برای واردات کشنده‌ها نصف شده است.   ارائه گواهی اسقاط برای کشنده‌های وارداتی ضروری است […]

ارائه گواهی اسقاط برای کشنده‌های وارداتی ضروری است – رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ضمن تاکید بر اینکه واردکنندگان کشنده‌ها نیز برای شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی بایستی گواهی اسقاط ارائه کنند، اعلام کرد که تعداد گواهی اسقاط لازم برای واردات کشنده‌ها نصف شده است.

 

ارائه گواهی اسقاط برای کشنده‌های وارداتی ضروری است

مهران سالاریه ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، رانندگان کامیون، کامیونت و کشنده تریلر دارای کارت هوشمند خودمالک و شرکت‌های حمل‌ونقل خودمالک (شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی) صرفاً برای یکبار و یک دستگاه برای مدت ۱۰ سال می‌توانند در صورت عدم وجود گواهی اسقاط به اندازه کافی، پنج درصد ارزش گمرکی خودروهای وارداتی مذکور را به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته جهت دریافت مجوزشماره‌گذاری پرداخت کنند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به اینکه از زمان ابلاغ این قانون تاکنون حدود ۲۰۰۰ دستگاه کشنده وارداتی از پرداخت نقدی بهره‌مند شده‌اند، گفت: در حال حاضر با توجه به وجود گواهی اسقاط به میزان کافی، از این پس این دسته از متقاضیان باید نسبت به ارائه گواهی اسقاط اقدام کنند.

 

ارائه گواهی اسقاط برای کشنده‌های وارداتی ضروری است

 

تعداد هشت گواهی اسقاط دیزلی به ازای هر دستگاه کشنده وارداتی

تا زمان تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید، به ازای هر دستگاه کشنده وارداتی تعداد هشت گواهی اسقاط دیزلی نیاز است

وی در رابطه با تعداد گواهی اسقاط لازم برای شماره‌گذاری کشنده‌های وارداتی، تصریح کرد: تا زمان تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید، به ازای هر دستگاه کشنده وارداتی تعداد هشت گواهی اسقاط دیزلی نیاز است؛ به عنوان مثال به ازای اسقاط هر کامیون فرسوده، دو دستگاه کشنده مجوز شماره‌گذاری خواهند داشت.

تا پیش از این، براساس جدولی که ستاد مذکور ارائه کرده بود، برای واردات هر دستگاه کامیون کشنده، ارائه  ۱۶ گواهی اسقاط اعلام شده بود؛ بدین ترتیب در حال حاضر تعداد گواهی اسقاط لازم برای واردات کشنده‌ها نصف شده است.

 

گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، ۵۵ میلیون تومان برآورد شد

این مقام مسئول در خصوص قیمت گواهی‌های اسقاط خودروهای سنگین، اظهار کرد: برابر اعلام انجمن مراکز اسقاط، مبلغ هر گواهی اسقاط این دسته از خودروها حداکثر ۵۵ میلیون تومان است.

به گفته سالاریه موارد فوق تا پیش از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی معتبر است و پس از تصویب ممکن است تغییراتی ایجاد شود.‌

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ضمن اشاره به برنامه‌ریزی این ستاد برای الکترونیکی کردن سبد عرضه و تقاضای گواهی اسقاط، گفت: طرحی در این خصوص در حال انجام است که با اتمام آن، به زودی فرآیند خرید و فروش گواهی اسقاط نیز برخط خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از راه‌اندازی سرویس برخط، واردکنندگانی که قصد خرید گواهی اسقاط برای دریافت مجوز شماره‌گذاری دارند، در صورتی که در سامانه nnhk.ir ثبت‌نام کرده و فرآیند را طی کرده باشند، می‌توانند به مراکز اسقاط مجاز و معتبر کشور یا انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند.

همچنین یادآوری می‌شود که پیش‌تر طبق تاکید رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تمامی خودروهای وارداتی اعم از نو و کارکرده، برای شماره‌گذاری باید گواهی اسقاط داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط : شماره‌گذاری خودروسازانی که عوارض اسقاط ندادند، متوقف شد

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=5921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.