تاریخ : یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ 15 رمضان 1445 Sunday, 24 March , 2024
1

فرآیند اسقاط خودرو و نقش مثبت ستاد نوسازی ناوگان بر تسریع آن

  • کد خبر : 5950
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
فرآیند اسقاط خودرو و نقش مثبت ستاد نوسازی ناوگان بر تسریع آن

رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده ضمن اشاره به نقش ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده بر تسریع فرآیند اسقاط در سال جاری از رشد حدود ۳ برابری اسقاط خودروهای فرسوده در شش ماه نخست امسال خبر داد. تسریع فرآیند اسقاط خودرو و نقش مثبت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط […]

رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده ضمن اشاره به نقش ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده بر تسریع فرآیند اسقاط در سال جاری از رشد حدود ۳ برابری اسقاط خودروهای فرسوده در شش ماه نخست امسال خبر داد.

تسریع فرآیند اسقاط خودرو و نقش مثبت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در آن

محمود مشهدی شریف عنوان کرد: فرآیند اسقاط خودروهای فرسوده از اردیبهشت ماه امسال با راه اندازی سامانه جدیدی تحت عنوان ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) به وزارت صمت انتقال یافت. لازم به دکر است این فرآیند در گذشته زیرنظر ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام می شد.

وی با اشاره به اینکه سامانه جدید اسقاط خودروهای فرسوده پس از انتقال از وزارت راه و شهرسازی به وزارت صمت عملاً از اردیبهشت ماه امسال فعالیت رسمی خود را آغاز کرد، گفت: ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با توجه به ضعف‌های فراوان در سامانه قبلی، اقدام به طراحی سامانه ای جدید در این حوزه کرد.

حدود یک ماه پیش بود که رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از روند کند اسقاط خودرو‌های فرسوده گلایه کرده بود.

 

سامانه جدید اسقاط خودرو فرسوده

به گزارش خبرخودرو، رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده درباره نقش سامانه جدید بر تسریع فرآیند اسقاط در سال جاری اظهار داشت: علیرغم اینکه طراحی سامانه جدید زمانبر شد و این ستاد فعالیت رسمی خود را از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری و طی مراحل مختلف و در ابتدا با راه اندازی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سپس طرح نقدی و در نهایت نوسازی تاکسی های فرسوده آغاز کرد و از طرفی با وجود کمبود نیروی کار که البته در حال تکمیل نیروهای خود هستند اما در مجموع فعالیت خوبی را در حوزه اسقاط داشته و قدردان زحمات همه عزیزان در ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده هستیم.

مشهدی شریف یادآور شد: البته ایراداتی نیز به فعالیت این ستاد وارد است از جمله اینکه سامانه اسقاط موتورسیکلت های فرسوده هنوز راه اندازی نشده اما این مشکلات به تدریج رفع خواهند شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اجرای قوانینی چون قانون ساماندهی صنعت خودرو، قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی و مصوباتی مانند آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده که در آینده نزدیک به تصویب هیات دولت خواهد رسید، بستر لازم برای رونق فعالیت مراکز اسقاط را فراهم کرده است.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۳۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شده است، بیان کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ برابر شده است.

قبل تر خبری با عنوان افزایش ۳ برابری اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به سال گذشته از رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو فرسوده منتشر شده بود.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=5950

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.