تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
4

احتمال وضع محدودیت ویژه کرونا در شب یلدا

  • کد خبر : 3875
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
احتمال وضع محدودیت ویژه کرونا در شب یلدا
محدودیت  ویژه کرونا در شب یلدا از زبان سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به خصوص محدودیت زود هنگام ممنوعیت شبانه در شهر‌های قرمز و نارنجی برای شب یلداست.

محدودیت  ویژه کرونا در شب یلدا

محدودیت ویژه کرونا در شب یلدا از زبان سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به خصوص محدودیت زود هنگام ممنوعیت شبانه در شهر‌های قرمز و نارنجی برای شب یلداست.

علیرضا رئیسی با اعلام این خبر تاکید کرد: پیشنهاد دادیم در شب یلدا، منع تردد از ۶ بعدازظهر آغاز شود و همه کسب و کارها در آن روز تعطیل باشند.

او افزود: احتمال تعطیلی یک روزه اصناف و اعمال محدودیت تردد از ساعت ۱۸ در این شب وجود دارد. پیشنهادهایی برای وزارت ارتباطات مطرح است تا طرح‌ هایی مانند اینترنت رایگان را در شب یلدا ارائه کنند.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا این موارد در حد پیشنهاد است و باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.

کرونا در کمین دورهمی های شب یلدا 

وی افزود: اولین موضوع توجه ویژه به مراسم شب یلدا است چرا که کرونا در کمین دورهمی های شب یلدا نشسته و منتظر عکس العمل همگان است.

خواهشمندیم به حرمت سختی ‌هایی که افراد در این مدت تحمل کردند، در صورت امکان از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند.

میزان جمعیت متناسب با مکان سر بسته باشد، به هیچ عنوان افراد بیشتر از یک ساعت دور هم جمع نباشند و در زمان دورهمی حتما از ماسک استفاده کنند.

رعایت نکات بهداشتی برای مهار ویروس کرونا 

به گفته رئیسی، متأسفانه مشاهدات نشان می‌ دهند که افراد در منازل و در دید و بازدیدهای خود از ماسک استفاده نمی ‌کنند، که این محیط‌ ها برای انتقال ویروس بستر مناسبی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: این تجربه دو هفته ‌ای به همه ثابت کرد که در صورت رعایت جدی پروتکل ‌های بهداشتی، بار بیماری شیب نزولی را طی می ‌کند و هیچ راهی جز رعایت نکات بهداشتی برای مهار ویروس کرونا وجود ندارد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مردم و پایبندی آنها به موازین بهداشتی شاهد استمرار شیب نزولی بار بیماری باشیم، در غیر این صورت مجبوریم به خاطر حفظ جان و سلامتی مردم محدودیت‌ های سخت ‌تری را اعمال کنیم.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3875

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.