تاریخ : یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲ 8 رمضان 1445 Sunday, 17 March , 2024
1

اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای واردات دو خودرو سواری

  • کد خبر : 5925
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای واردات دو خودرو سواری

اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای واردات دو خودرو سواری اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای واردات دو خودرو سواری- مهران سالاریه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق قانون، تا پایان سال ۱۴۰۱ به ازای واردات هر دستگاه خودرو، به طور متوسط هشت گواهی اسقاط لازم بود؛ اما اکنون (جدا از بحث واردات خودروهای […]

اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای واردات دو خودرو سواری

اسقاط یک خودروی فرسوده به ازای واردات دو خودرو سواری- مهران سالاریه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق قانون، تا پایان سال ۱۴۰۱ به ازای واردات هر دستگاه خودرو، به طور متوسط هشت گواهی اسقاط لازم بود؛ اما اکنون (جدا از بحث واردات خودروهای کارکرده که هنوز مصوبه آن ابلاغ نشده است)، در حال حاضر به ازای واردات هر دو خودرویی که واردات شود، یک گواهی اسقاط بایستی توسط واردکننده، ارائه شود.

پیش از این اعلام شده بود گواهی اسقاط خودروی فرسوده برای واردات خودرو الزامیست . هم چنین شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام شده بود اسقاط وسائل نقلیه فرسوده شرط تولید خودرو است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: تا اواخر سال گذشته، در ازای هر دستگاه خودروی وارداتی بایستی ۸ گواهی اسقاط ارائه می‌شد. وی تصریح کرد در حال حاضر تا زمان ابلاغ آیین‌نامه جدید، در ازای هر دو خودروی وارداتی یک گواهی اسقاط بایستی توسط واردکننده ارائه شود. ضمن اینکه متقاضیان واردات خودرو نیازی به خرید خودرو فرسوده ندارند.

 

نیازی به خرید خودرو فرسوده برای واردات نیست

 

سالاریه ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای تمام واردکنندگان خودرو اعم از حقیقی و حقوقی پس از واردات خودرو و ترخیص از گمرک، گواهی اسقاط تخصیص داده خواهد شد و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، وی تصریح کرد: حجم قابل توجهی گواهی اسقاط از سال‌های گذشته در سبد مراکز اسقاط انباشت شده است که پاسخگوی نیاز واردات و تولیدکنندگان داخلی خودرو است.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد واردات خودرو دارند، نیازی به خرید خودروی فرسوده به نام خود ندارند.

 

به نقل از ایسنا

بیشتر بخوانید: ۲۰۰ میلیون تومان وام برای تاکسی‌های ون فرسوده

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=5925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.