تاریخ : جمعه, ۴ اسفند , ۱۴۰۲ 14 شعبان 1445 Friday, 23 February , 2024
1

اطلاعیه‌ جدیدستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو به تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت

  • کد خبر : 5792
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
اطلاعیه‌ جدیدستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو به تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت
مطابق با تبصره 2 ماده 10 اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، تنها در صورت عدم وجود گواهی اسقاط، تولید کنندگان قادر به پرداخت عوارض ریالی، معادل 1.5 درصد ارزش خودرو خواهند بود.

جزئیات این اطلاعیه که  درسایت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده منتشر شده است به شرح ذیل می باشد

قابل توجه کلیه تولیدکنندگان محترم خودرو و موتورسیکلت

بدینوسیله به اطلاع می رساند کلیه تولیدکنندگان محترم فعال در حوزه خودرو و موتورسیکلت که مطابق با ماده ۱۰ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، مشمول پرداخت عوارض به منظور شماره گذاری وسائط نقلیه خود هستند، می بایستی مطابق با میزان آمار تولید اعلامی در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده کشور NNHK.IR (که به صورت سیستمی و برخط از سامانه جامع تجارت وزارت صمت دریافت می گردد)، اقدام به تامین گواهی اسقاط نمایند و در صورت تامین گواهی اسقاط بیش از نیاز اعلامی در سامانه نوسازی ناوگان، تمهیدات لازم مطابق با قوانین جاری کشور به منظور جلوگیری از احتکار و اخلال در بازار توسط ستاد اجرا خواهد شد.

ضمنا هر گونه پرداختی تولیدکنندگان پس از تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ مطابق با اطلاعیه شماره یک این ستاد، بلااعتبار بوده و پرداخت عوارض موضوع ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو صرفا پس از طی فرایند متقاضیان در سامانه نوسازی ناوگان (NNHK.IR) امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، تنها در صورت عدم وجود گواهی اسقاط، تولید کنندگان قادر به پرداخت عوارض ریالی، معادل ۱٫۵ درصد ارزش خودرو خواهند بود.

۱-تولیدکنندگانی که آمار تولید خود را مطابق با روال سابق از سامانه جامع تجارت ثبت می نمایند، می بایستی این آمار را با توجه به امکان ایجاد شده در آن سامانه به صورت تناظر یک به یک تولید (Per VIN) و مطابق با شناسه کالا ارائه نمایند. (با توجه به اتصال سامانه نوسازی ناوگان به سامانه جامع تجارت، این آمار تولید تنها یکبار در هر ماه/هفته/روز – به فراخور فوریت- به صورت برخط دریافت می گردد)

۲-تولیدکنندگانی که آمار تولید خود را در سامانه جامع تجارت درج ننموده اند از زمان صدور این اطلاعیه، به مدت یکماه (پایان وقت اداری ۳۰ تیر ۱۴۰۲) مهلت خواهند داشت تا علاوه بر تعریف شناسه های کالای خود در سامانه جامع و ارائه آمار تولید به صورت تناظر یک به یک تولید (Per VIN)، در سامانه نوسازی ناوگان به آدرس NNHK.IR آمار تولید خود را به تفکیک سیستم، تیپ، قیمت محصول، فایل اکسل تعداد تولید در ماه شامل شماره موتور، شماره شاسی و VIN محصول، ارائه نمایند. (راهنمای نحوه ارسال آمار تولید در سامانه نوسازی که به صورت موقت – تا تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲- انجام خواهد شد، متعاقبا در اطلاعیه های این سامانه ارائه می گردد)

شایان ذکر است امکان ایجاد شده تنها به دلیل رفع مشکل تولیدکنندگان محترم و عدم ایجاد اخلال در روند شماره گذاری وسائط نقلیه تولیدی بوده و به هیچ عنوان قابل تمدید پس از مهلت ۳۰ روزه نخواهد بود.

۳- با توجه به ایجاد امکان بارگذاری آمار تولید در سامانه نوسازی ناوگان به آدرس NNHK.IR از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، نیازی به ارائه آمار تولید بصورت لوح فشرده نیست.

۴-رشته فعالیت هایی که در کد های یونیک تعریف شده (VIN) مشکلات فرایندی داشته، می بایستی با هماهنگی ستاد نوسازی ناوگان حداکثر تا یک هفته از زمان صدور این اطلاعیه نسبت به رفع آن اقدام نمایند و راه حلی را ارائه نمایند تا امکان رصد محصول تولیدی قبل از شماره گذاری به صورت مشخص برای ستاد نوسازی ناوگان در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو وجود داشته باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=5792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.