تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

بدترین و خطرناک ‌ترین محل نگهداری مسواک

  • کد خبر : 3605
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
بدترین و خطرناک ‌ترین محل نگهداری مسواک
نگهداری مسواک نیاز به دقت بالایی دارد اگر بدون دقت به محل نگهداری مسواک و بهداشت آن همچنان مسواک خود را استفاده می کنید، باید بدانید که در معرض ابتلا به صدها بیماری کشنده هستید.

محل نگهداری مسواک

نگهداری مسواک نیاز به دقت بالایی دارد اگر بدون دقت به محل نگهداری مسواک و بهداشت آن همچنان مسواک خود را استفاده می کنید، باید بدانید که در معرض ابتلا به صدها بیماری کشنده هستید.

محققان ۱۳۵ مسواک را در دستشویی هایی گذاشتند که ۵ نفر از آنجا استفاده می کردند. سپس مسواک ها مورد آزمایش قرار گرفتند و دانشمندان دریافتند که حداقل ۶۰ درصد از آن ها آلوده به باکتری شده بود. حتی اگر آن ها را با آب داغ یا آب گرم  شستشو بدهید یا دارای پوشش باشند .

استفاده از پوشش برای محافظت از یک مسواک در برابر ورود و رشد باکتری کارآیی ندارد، بلکه آنها فضایی را ایجاد می کنند که در آن باکتری ها می توانند به دلیل مرطوب بودنشان خوب رشد کنند و مسواک کامل خشک نمی شود.

نگهداری مسواک در دستشویی

بدترین مکان برای نگهداری مسواک‌

یکی از مراقبت های بهداشتی در خانه شامل مسواک زدن دندان ها، نخ دندان زدن و حداقل دو بار در روز آبکشی دهان است. اما در مورد این که مسواک خود را کجا قرار بدهید چه؟ جایی که شما آن را می گذارید به همان اندازه مهم است.

هیچ وقت مسواک ها را در این مکان ها قرار ندهید:

  1. نزدیک به بچه های کوچک:

کودکان هر چیزی را در دهان خود قرار می دهند، زیرا آن ها کنجکاو و هیجان زده هستند تا زندگی را کشف کنند. مهم است که مسواکتان را دور از دسترس کودکانتان قرار دهید تا از اتفاقات بدی مانند خفگی یا بیماری آنها جلوگیری کنید.

  1. کنار توالت:

شما می دانید که باکتری ها در توالت وجود دارند، بنابراین مسواک خود را نزدیک به آن نگذارید که باعث آلودگیشان شود. حتی مسواک در پیشخوان دستشویی هم می تواند آلوده شود.

کثیف‌ترین و بدترین محل نگهداری مسواک شاید کنار سطل زباله باشد. از گذاشتن مسواکتان کنار سطل زباله خودداری کنید.

آلودگی ها می توانند مسیر خود را به مسواک شما پیدا کنند و منجر به ورود باکتری بیشتری شوند. آن را دور از سطل آشغال نگه دارید، چون همه ما غذا، آشغال و چیزهای کثیف را در آن می ریزیم.

محل نگهداری مسواک

  1. نگهداری مسواک کنار ظرفشویی:

سینک ظرفشویی آشپزخانه محل شستن و پاک کردن آلودگی، باکتری ها و غذا است. اگر مسواک خود را کنار ظرفشویی آشپزخانه رها کنید، به طور بالقوه از باکتری ها برای رسیدن به مسواک خود استفاده می کنید.

اگر دندان های خود را در آشپزخانه می‌گذارید، بهتر است که یک روکش برای مسواک خود بگذارید یا مسواک را در یک کشو قرار دهید.

  1. نزدیک به حیوان خانگی خانواده‌تان:

ما حیوانات را دوست داریم، اما مسواک خود را نباید کنار آنها قرار دهیم، زیرا آنها میکروب ها و باکتری های زیادی را حمل می کنند و می ‌توانند برای سلامتی شما مضر باشند. علاوه بر این، بسیاری از حیوانات خانگی سعی در بازی کردن، خوردن یا جویدن مسواک دارند و فکر می‌کنند که این یک اسباب بازی است.

بهترین مکان برای نگهداری مسواکتان یک مکان خشک و تمیز مانند کابینت یا کمد است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.