تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
3

چهار طرح بهداشتی درمانی در استان فارس به بهره برداری رسید

  • کد خبر : 1991
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
چهار طرح بهداشتی درمانی در استان فارس به بهره برداری رسید
شیراز - ایرنا- در چهارمین روز از هفته دولت چهار طرح بهداشتی درمانی در ارتباط از راه دور با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در استان فارس به بهره برداری رسید.

آیین بهره برداری از ۱۶۴ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در کشور، یادواره ۱۶۴ شهید مدافع سلامت، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد که از این تعداد چهار پروژه مربوط به استان فارس بوده است.

وزیر بهداشت در این آیین اظهار کرد: امسال با لطف خدا و همت بالای همکاران ما در توسعه زیرساخت های نظام سلامت، یکی از پربارترین و پرثمرترین سال های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بوده است.

سعید نمکی با اشاره به توسعه بهداشت و درمان در محروم ترین و کم برخوردارترین مناطق کشور به عنوان اثری جاودانه در تاریخ انقلاب ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در اوج تحریم و فقدان منابع اقتصادی قرار دارد، توانستیم زیرساخت ها را سریع تر از قبل توسعه دهیم تا بتوانیم آنچه را که نیاز سلامت مردم است، فراهم سازیم.

وزیر بهداشت کرونا را نفس گیرترین هجمه تاریخ نظام سلامت ایران در بیش از ۱۰۰ سال گذشته برشمرد و افزود: با این وجود، نقش آفرینی همکاران ما در توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی، افتخار جدیدی محسوب می شود.

دکتر نمکی از افزوده شدن بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های کشور در سال جاری خبر داد که در تمام سال های پیش و بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

آماده سازی ۱۴۰۰ پروژه با سنبل سال ۱۴۰۰

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۴۰۰ پروژه با سنبل سال ۱۴۰۰ در حال آماده سازی است که تا آخر سال به افتتاح برسد و از ویژگی این پروژه ها این است که در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، تکمیل و تجهیز می شود.

وزیر بهداشت همچنین وقوع اتفاقات بزرگ از نظر کمّی و کیفی در توسعه زیرساخت های نظام سلامت کشور را مژده داد و گفت: در نیمه دوم امسال شاهد تکمیل پزشکی خانواده، سیستم ارجاع و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک هستیم و هفته آینده، سلامت دیجیتال و الکترونیک را برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران به شکل گسترده در کشور رقم می زنیم.

وزیر بهداشت افزود: برنامه «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» به عنوان یکی از ماندگارترین هدایا به نظام سلامت در سایه تلاش حوزه بهداشتی و راه اندازی ۴۰۰ خانه بهداشت عشایری برای نخستین بار در کشور، یک اثر جاودانه و به یادماندنی در نظام سلامت است، توانستیم در اوج محرومیت، مظلومیت، تنهایی و با فقدان منابع اقتصادی، با تکیه بر همت و روح حسینی کشور زیرساخت های حوزه سلامت را سریع تر از قبل توسعه دهیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: همکاران ما در اوج تحریم ها، رکورد تاریخی و شرایط ویژه ای برای کشور در مقابله با کرونا خلق کردند و اثبات کردند که از پیشرو ترین کشورهای مرفه جهان با تکیه بر عزم، همت و غیرت هستند که باید دست یکایک آنها را ببوسم و امیدوارم که با پویش ره_سلامت بتوانیم هر هفته شاهد توسعه و افتتاح زیرساخت های بهداشتی و درمانی باشیم.

او بیان کرد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات بزرگی در زمینه تقویت زیرساخت های حوزه سلامت رخ داد. تعداد قابل توجهی تخت بیمارستانی ایجاد شد، پرداخت از جیب بیماران کاهش و ماندگاری تیم پزشکی در مناطق کمتر برخوردار کشور افزایش یافت و در قالب بسته های طرح تحول نظام سلامت، خدمات ارزنده ای به مردم ایران ارائه شد.

بهره برداری از ۳ مرکز خدمات جامع سلامت و یک پایگاه سلامت در فارس

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به بهره برداری از چهار خدمت جدید سلامت در فارس همزمان با این یادواره، گفت: این پروژه ها در شهرستان های استان شامل ۳ مرکز خدمات جامع سلامت و یک پایگاه سلامت با زیربنای بیش از ۲۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

دوم تا هشتم شهریور ماه همزمان با شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=1991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.