تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
2

بررسی فصل جدید لیگ بسکتبال NBA

  • کد خبر : 4055
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
بررسی فصل جدید لیگ بسکتبال NBA
بعد از اتمام طولانی ترین فصل تاریخ NBA، فصل 2020/21 به ناچار به تعویض افتاد. با اینکه انتظار می رفت فصل جدید در اواخر دی ماه شروع شود.

فصل جدید لیگ NBA

فصل جدید لیگ NBA بعد از اتمام طولانی ترین فصل تاریخ فصل ۲۰۲۰/۲۱ به ناچار به تعویض افتاد. با اینکه انتظار می رفت فصل جدید در اواخر دی ماه شروع شود.

لیگ با اتحادیه بازیکنان به توافق رسید تا شروع فصل جدید زودتر باشد و NBA بتواند از منفعت تعطیلات کریسمس و بازی های این ایام استفاده کند.

تعطیلات یک سری تیم ها زیاد و برخی تیم ها نیز بسیار کم شد.

لس ‌آنجلس لیکرز و میامی‌هیت حدود ۷۰ روز استراحت کردند و در عوض تیم هایی که در حباب اورلاندو حضور نداشتند، نزدیک ۱۰ ماه دور از بسکتبال و بازی های رسمی بوده اند.

شیوع ویروس کرونا که باعث تغییر اساسی فصل گذشته شد، فصل جدید را هم دچار تغییرات متعددی کرده است.

تغییرات فصل لیگ بسکتبال NBA

به دلیل تعویق بازی های فصل گذشته، فصل ۲۰۲۰/۲۱ لیگ NBA در دی ماه شروع خواهد شد، چیزی حدود ۲ ماه دیرتر از همیشه.

این بار اما NBA نمی تواند فصل را طولانی کند و به دلیل شروع بازی های المپیک در تابستان ۲۰۲۱، این لیگ مجبور شد تا از تعداد بازی های فصل عادی کم کند. این فصل به جای ۸۲ بازی، هر تیم ۷۲ بازی انجام خواهد داد.

تصمیم بر این شده که به دلیل رفت و آمد کمتر تیم ها، بازی تیم های مجاور و نزدیک به هم، در روزهای متوالی انجام شود.

به عنوان مثال وقتی تیمی به کالیفرنیا سفر می کند، تمام بازی های فصل خود با تیم های این منطقه را برگزار کند تا دوباره در مقطعی از فصل مجبور نباشد که به اینجا سفر کند.

دیر شروع شدن مسابقات و کم شدن بازی های فصل، تنها تغییر اساسی این فصل نیست و در سال ۲۰۲۱ دیگر خبری از آخر هفته آل استار نیز نخواهد بود.

قرار بود مسابقه آل استار سال ۲۰۲۱ در ایندیانا برگزار شود که میزبانی این رویداد به سال ۲۰۲۴ موکول شد. NBA اعلام کرده که قرار است جایگزینی برای آخر هفته آل استار داشته باشد.

قرار است به زودی آن را اعلام کند اما به نظر می رسد که این لیگ نیز مانند لیگ فوتبال آمریکایی NFL، رای گیری برای آل استار داشته باشد تا حداقل تلاش بازیکنان بی پاداش نماند.

بررسی کنفرانس شرق؛ رقابت نفس‌ گیر

کنفرانس شرق امسال رقابتی‌ تر از سال های گذشته خواهد بود. میلواکی باکس به تازگی قرارداد یانیس آنته توکومپو را به مدت ۵ سال دیگر تمدید کرد و دیگر تمرکز این ستاره روی فری ایجنسی و خروج از میلواکی نخواهد بود.

با اینکه باکس در جذب باگدان باگدانوویچ ناموفق بود، اما این تیم توانست جرو هالیدی را به خدمت بگیرد که انتقال خوبی به شمار می رود.

بعد از عدم موفقیت در پلی آف ۲ سال اخیر، میلواکی باکس و یانیس آنته توکومپو بیشترین تلاش خود را جهت رسیدن به فینال می کنند.

فیلادلفیا سونی سیکسرز هم دچار تغییرات زیادی شده است. از آمدن داک ریورز به عنوان سرمربی که بی شک نسبت به برت براون یک پیشرفت تلقی می شود تا جذب مهره هایی با سابقه مانند دنی گرین و دوایت هاوارد.

سیکسرز زوج جوان خود یعنی جوئل امبید و بن سیمنز را حفظ کرده و امید دارد تا با اضافه شدن بازیکنانی شوتزن مثل ست کری، ناکامی سال های اخیر را جبران کند.

بررسی کنفرانس غرب در فصل جدید لیگ NBA

مانند فصول گذشته، کنفرانس غرب مدعی های بیشتری دارد و تیم هایی که می توانند غافلگیرکننده ظاهر شوند نیز در این کنفرانس بیشتر هستند.

لس آنجلس لیکرز، مدافع عنوان قهرمانی به نظر قوی تر می آید. لس آنجلس کلیپرز اولین تغییر را روی نیمکت خود ایجاد کرد. تایرن لو که دستیار داک ریورز بود، پپ.

اکنون هدایت کلیپرز را برعهده دارد و امید دارد تا مانند سال اول خود در کلیولند، این تیم را به افتخار برساند.

علی رغم مصدومیت مجدد کلی تامپسن، به هیچ عنوان نمی توان گلدن استیت واریرز را نادیده گرفت. با وجود استفن کری، دریماند گرین و اندرو ویگینز و از طرفی اضافه شدن کلی اوبره جونیور و درفت جیمز وایزمن، واریرز همچنان از قدرت خوبی برخوردار است.

اگر مصدومیت بیشتری گریبان گیر این تیم نشود، قهرمان سابق لیگ بار دیگر از مدعی ها خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.