تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
2

توقف تولید وانت نیسان و رعایت استاندارد یورو ۵

  • کد خبر : 3474
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
توقف تولید وانت نیسان و رعایت استاندارد یورو ۵
توقف تولید وانت نیسان خبری است که این روزها به گوش می ‌رسد

توقف تولید وانت نیسان

توقف تولید وانت نیسان خبری است که این روزها به گوش می ‌رسد، خودرو‌هایی که افراد از حضور آن در جاده‌ها وحشت داشتند، این خودرو‌ها باید مجهز به استاندارد یورو پنج باشند تا پلاک شوند، براین اساس حدود ۶ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازی سایپا انبار شده است.

به گفته برخی منابع خبری شرکت سایپا بدون در نظر گرفتن مشکل پلاک گذاری و آلایندگی زیاد این محصولات، هنوز اقدام به فروش و پیش فروش وانت نیسان می کند. هرچند نمی توان خودرویی را با این قیمت و مشخصات جایگزین وانت نیسان آبی کرد.

موضوع آلودگی هوا در کلانشهر‌های کشور یکی از معضلات و دغدغه های برخی سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی شده و به دنبال آن سازمان حفاظت محیط زیست جلساتی را برگزار کرد که نتیجه آن تصویب قانون هوای پاک در سال ۹۶ بود.

در یکی از ماده‌های این قانون به استاندارد آلایندگی خودرو‌ها اشاره شده که بر اساس آن خودروسازان داخلی موظف هستند خودرو‌های تولید شده را از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا دهند.

این قانون برای خودروسازان از ابتدای سال ۹۸ اجرا شد، اما با رایزنی ‌ها و برگزاری جلساتی این موضوع یک سال به تعویق افتاد و محیط زیست از ابتدای سال ۹۹ مصمم‌ تر از سال گذشته بر عملی شدن این موضوع پافشاری کرد.

سازمان محیط زیست در پایان سال ۹۸ اعلام کرد که از ابتدای سال ۹۹ خودرویی که دارای استاندارد یورو ۴ باشد شماره گذاری نخواهد شد و این قانون مشکلات زیادی را برای خودروهای ساندرو ایجاد و تعداد زیادی از افراد را با مشکل رو به رو کرد.

پارکینگ سایپا

۶ هزار خودرو نیسان آبی در پارکینگ خودروسازان 

به گفته یک منبع آگاه، سال گذشته استفاده از استاندارد یورو پنج الزامی شد، اما اجرای این قانون از ابتدای امسال باعث شد خودرو‌های ساندرو تحویل مشتریان داده نشود، با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد که این خودرو‌ها با پلاک سال ۹۸ تحویل مشتریان داده شود.

این قانون برای خودرو‌های نیسان هم چالش جدیدی را مطرح کرده است و اکنون حدود ۶ هزار خودرو نیسان آبی در پارکینگ خودروسازان وجود دارد.

نیره سادات پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه توقف تولید چند خودرو جدید تا پایان سال را خواهیم داشت،  گفت: چند مدل خودرو از استاندارد‌های لازم برخوردار نبودند و به تولیدکنندگان آنان اخطار‌های لازم داده شده است.

او با اشاره به اینکه رعایت استاندارد‌ها با ارتقای کیفیت محصولات رابطه مستقیم دارد، گفت: سازمان استاندارد به طور جدی پیگیر رعایت استاندارد‌ها ۸۵ گانه است و  بر همین اساس تولید پراید و پژو را متوقف کردیم.

یکی از فعالان محیط زیست اظهار داشت: طی تصمیمات صورت گرفته قرار است که تولید وانت نیسان توقف پیدا کرده و اکنون خودرو‌هایی که تولید می‌ شود آخرین سری از این محصول خواهد بود.

به گفته او نیسان‌های تک سوزی که همچنان  ثبت نام می ‌شوند و تمام تولیدات خودروسازی ‌ها تا پایان سال پلاک خواهند شد و بعد از آن تولید آنها متوقف خواهد شد.

خودروسازی سایپا اقدام به ثبت نام خودرو‌های  نیسان تک ‌سوز با لاستیک رادیال و نیسان دوگانه سوز با لاستیک رادیال کرده است که زمان تحویل آنها سال آینده خواهد بود، آیا این خودرو‌ها تحویل داده خواهد شد؟

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.