تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
3

تکنیکی برای کاهش خستگی کار با کامپیوتر

  • کد خبر : 4318
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
تکنیکی برای کاهش خستگی کار با کامپیوتر
کاهش خستگی کار با کامپیوتر این روزها اهمیت دارد، چون عضلات دست، گردن و کمر پس از نشستن طولانی و کار بیش از حد از با ماوس خسته می ‌شوند. افرادی که با رایانه کار می ‌کنند زمان زیادی را بی تحرک می نشینند، تایپ کرده و با ماوس کار می ‌کنند. ماوس توسط عضلات فلکسور و اکستانسور ساعد اداره می‌ شود.

کاهش خستگی کار با کامپیوتر

کاهش خستگی کار با کامپیوتر این روزها اهمیت دارد، چون عضلات دست، گردن و کمر پس از نشستن طولانی و کار بیش از حد از با ماوس خسته می ‌شوند.

افرادی که با رایانه کار می ‌کنند زمان زیادی را بی تحرک می نشینند، تایپ کرده و با ماوس کار می ‌کنند. ماوس توسط عضلات فلکسور و اکستانسور ساعد اداره می‌ شود.

خستگی و درد معمولا با استفاده بیش از حد از این عضلات ایجاد می شود اگرچه مقدار بسیار ناچیزی فشار روی ماوس وارد می‌ شود ولی این عضلات برای انجام حرکات کوچک در طی یک دوره زمانی طولانی به استقامت نیاز دارند.

درمان خستگی بازو

برای درمان درد عضلات دست، ماوس رایانه ای را انتخاب کنید که به راحتی در کف دست جا گیرد. ماوس بیش از حد بزرگ یا زیاد کوچک باعث خستگی سریع عضلات می ‌شود.

محل کار باید از نظر ارگونومی بدن به طور صحیحی تنظیم شود. نشستن در یک صندلی قابل تنظیم ارتفاع و قرار دادن ماوس در یک سطح ثابت طوری که آرنج را حدود ۹۰درجه خم و مچ دست در یک موقعیت مستقیم قرار گیرد.

بعد از استفاده از ماوس چند بار در روز عضلات بازو را کشش دهید. کف دست راست را رو به پایین نگه دارید با دست چپ به آرامی مچ دست راست را خم کنید طوری که انگشتان دست روبه کف اتاق باشند.

حرکات ورزشی کوتاه مدت در محیط کار

این کشش را به مدت ۱۰ثانیه انجام دهید و سپس با دست چپ تکرار کنید. بعد از هر یک ساعت در طول استفاده از رایانه پنج دقیقه استراحت کنید تا عضلات بازو کمتر احساس خستگی کنند.

برای جلوگیری از خستگی و اثرات سوء کار با کامپیوتر بر بدن بهتر است علاوه بر استراحت های کوتاه مدت مناسب، به حرکات ورزشی کوتاه مدت در محیط کار نیز پرداخته شود تا بدین ترتیب از خستگی و تنش ماهیچه ها جلوگیری شود.

برای کاهش خستگی چشم باید هر چند مدت یک بار به نقطه ای با فواصل دور نگاه کرد. اگر می توانید هرچند مدت یکبار، از جایتان بلند شوید و با مرتب کردن کاغذها و پرونده ها استراحت کنید.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4318

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.