تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

خبرهای تازه از آزادسازی قیمت خودرو

  • کد خبر : 3893
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
خبرهای تازه از آزادسازی قیمت خودرو
آزادسازی قیمت خودرو و در راستای آن رئیس شورای رقابت خروج احتمالی خودروهای دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲ از شمول قیمت ‌گذاری را خبر داد.

آزادسازی قیمت خودرو تا دو هفته دیگر

آزادسازی قیمت خودرو و در راستای آن رئیس شورای رقابت خروج احتمالی خودروهای دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو ۲۰۷پانوراما، چانگان، آریا، کی ۱۳۲ از شمول قیمت ‌گذاری را خبر داد.

به دنبال خبر آزادسازی و ترخیص دو هزار و ۸۰۰ خودرو معطل مانده در گمرک، اکنون خبر آزادسازی قیمت خودرو رویداد تازه ای از بازار خودرو محسوب می شود.

شاید بتوان گفت با توجه به سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کیفیت پایین تولید خودرو و شکستن انحصار تولید خودرو آزادسازی واردات خودرو کمی جدی ‌تر شده است.

رضا شیوا گفت: پس از انتصاب وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت مسئولیت حوزه خودرو در این وزارتخانه از سازمان حمایت و کمیته خودرو به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل شده است.

رئیس شورای رقابت افزود: در جلساتی که با مسئولان سازمان حمایت داشتیم، رئیس جدید این سازمان با تأکید بر رقابتی بودن تولید و بازار برخی خودروهای هم‌ کلاس، درخواست آزادسازی قیمت این خودروها را مطرح کرد.

آزادسازی-قیمت-خودرو

خودروهایی که مشمول ضوابط قیمت گذاری نیستند

وی تاکید کرد: در سال های گذشته وقتی واردات خودرو آزاد بود شورای رقابت برخی خودروهای تولید یا مونتاژ داخل را با استناد به عرضه محصولات مشابه و رقابتی بودن بازار از فهرست ضوابط قیمت‌ گذاری خارج کرده بود.

شیوا تصریح کرد: وظیفه این شورا تعیین ضوابط و دستورالعمل قیمت برای خودرو و سایر کالاهایی است که بازاری انحصاری داشته باشند، به شرط آنکه رقیبی برای این محصولات در بازار وجود داشته باشد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با استناد به اینکه اکنون کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران‌ خودرو و چانگان خودروهایی هم‌ کلاس برخی محصولات ایران خودرو و سایپا تولید می ‌کنند، درخواست کرد تا این محصولات از شمول ضوابط قیمت ‌گذاری شورای رقابت خارج شوند.

رای نهایی شورای رقابت

رئیس شورای رقابت اظهار داشت: شورا این درخواست را برای بررسی بیشتر به مرکز ملی رقابت ارائه کرده و این مرکز در حال بررسی تیراژ تولید و وضعیت بازار این خودروهاست.

وی افزود: نتایج بررسی این مرکز درباره خودروهای مذکور تا دو هفته آینده ارائه و بعد از تبادل نظر، رای نهایی شورا در این زمینه اعلام خواهد شد.

او همچنین تاکید داشت: اگر این خودروها رقابتی باشند، شورای رقابت طبق روال گذشته این محصولات را از شمول قیمت ‌گذاری خارج می ‌کند و گرنه همچنان مشمول ضوابط قیمت تعیین شده توسط شورای رقابت خواهند بود.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.