تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

درمان گواتر؛ از دمنوش تا معجون

  • کد خبر : 3852
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
درمان گواتر؛ از دمنوش تا معجون
درمان گواتر که به آن تیروئید نیز گفته می ‌‌شود، بزرگ شدن غده تیروئید است که با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده و رویت است. این بیماری بسیار رایج بوده ممکن است برای همه اتفاق بیفتد اما بیشتر برای زنان، افراد بالای 40 سال، افراد یائسه و کسانی که کمبود ید دارند رخ می‌دهد.

درمان گواتر بدون دارو با نسخه های خانگی موثر

درمان گواتر که به آن تیروئید نیز گفته می ‌‌شود، بزرگ شدن غده تیروئید است که با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده و رویت است.

این بیماری بسیار رایج بوده ممکن است برای همه اتفاق بیفتد اما بیشتر برای زنان، افراد بالای ۴۰ سال، افراد یائسه و کسانی که کمبود ید دارند رخ می‌دهد.

اگر در معرض پرتو درمانی در ناحیه قفسه سینه یا گردن خود باشید نیز احتمال بروز گواتر وجود دارد. افرادی که از گواتر رنج می برند معمولا درد گردن دارند و اگر گواتر آن ها بزرگ باشد، احساس خستگی می کنند.

ممکن است که بدون هیچ دلیل مشخصی سرفه کنند و تنفس برایشان دشوار می شود و همچنین به سختی می توانند چیزی را قورت بدهند، گلو خس خس می کند و تا یک هفته گرفتگی صدا وجود خواهد داشت.

دلایل مختلفی برای گواتر وجود دارد. یکی از دلایل اصلی گواتر، کمبود ید در بدن است. در این حالت تامین ید کافی در بدن می تواند بیماری را درمان کند.

از دیگر عواملی که منجر به بزرگ شدن غده تیروئید می شود می ‌توان به بیماری هاشیموتو، گواتر چند غده‌ ای، سرطان تیروئید، بارداری، التهاب و بیماری گواتر اشاره کرد.

 سرکه سیب در درمان گواتر

روش های درمان گواتر در طب سنتی

  1. سرکه سیب

خاصیت مهم سرکه سیب سطح اسیدی ملایم آن است. در نتیجه به تعادل محیط قلیایی یا PH کمک می کند که مهم‌ترین نقش را در بدن دارد.

سرکه سیب می‌ تواند سطح قلیایی بدن شما را متناسب نگه دارد، از اتلاف انرژی جلوگیری کند، عفونت ها را کاهش داده و مقاومت بدن را بالا ببرد و موجب جذب آسان‌ ید شود و ورم غده تیروئید بهبود پیدا کند.

  1. آب میوه

مصرف آب میوه یکی از با ارزش‌ترین روش های درمان خانگی برای گواتر است. آب لیمو و آب آناناس مفید ترین آب میوه ها هستند.

در وهله اول آب لیمو به عنوان یکی از درمان های خانگی موثر برای گواتر در نظرگرفته می ‌شود. به طور خاص این ترکیب ضدالتهاب بوده و ترکیبی از لیمو و سیر است. این ترکیب سموم جمع شده که باعث عفونت در بدن شما می ‌شوند را از بین می برد.

دوما، آناناس دارای ویژگی خنک‌کننده است و حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر می‌باشد؛ بنابراین از آن در درمان گواتر استفاده می‌کنند. اگر سرفه می‌کنید با مصرف روزانه آناناس می توانید آن را درمان نمایید.

  1. چای دم شیر

باتوجه به طب شرقی، دم شیر سرشار از اسید اورسولیک است. این اسید به تعادل سطح PH و همچنین دفع سموم بدن کمک می ‌کند. استفاده از چای دم شیر به درمان سریع گواتر کمک می ‌کند زیرا خاصیت ضد میکروبی و آنتی‌ اکسیدانی داشته، التهاب را کاهش می دهد.

سیر برای درمان گواتر

  1. سیر

سیر تورم را کاهش داده، باعث تولید گلوتاتیون و مولکول می ‌شود و به سلامت غده تیروئید کمک می ‌کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان و مواد موثری است که از عملکرد سلول پشتیبانی می‌ کند.

برای پخت و پز از سیر استفاده کنید یا هر روز ۳-۴ حبه از آن را بجوید تا از بروز گواتر پیشگیری کنید.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3852

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.