تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

رجیستری گوشی همراه به صورت غیر حضوری

  • کد خبر : 4068
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
رجیستری گوشی همراه به صورت غیر حضوری
رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیرحضوری از ابتدای دی ‌ماه انجام می ‌شود.مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران طی نامه‌ ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی از شرایط نامناسب ایجاد شده در ورودی گمرک به دلیل الزام به رجیستری حضوری گوشی تلفن همراه از ۱۲ مهرماه، ارائه کرده است.

رجیستری گوشی تلفن همراه غیر حضوری شد

رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیرحضوری از ابتدای دی ‌ماه انجام می ‌شود.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک ایران طی نامه‌ ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارشی از شرایط نامناسب ایجاد شده در ورودی گمرک به دلیل الزام به رجیستری حضوری گوشی تلفن همراه از ۱۲ مهرماه، ارائه کرده است.

از تشکیل صف ‌های طولانی مسافران و عدم امکان رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی در وضعیت موجود خبر داد.

وی از ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز خواست که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و در راستای رضایتمندی مسافران ورودی و نظام ‌مند کردن فرآیند رجیستری، اجرای طرح رجیستری گوشی به صورت غیرحضوری خبر داد.

پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه، در مکانی غیر از ورودی گمرک انجام شود تا ضمن جلوگیری از سو استفاده‌ های احتمالی، از تجمع و شیوع بیماری کووید-۱۹ جلوگیری شود.

نحوه رجیستری تلفن همراه به صورت غیرحضوری

 طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران بعد از پیگیری ‌های صورت گرفته قرار بر این شد که از ابتدای دی‌ماه امسال رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و مدت زمان انجام فرآیند حضوری به کمتر از یک دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقداماتی که در جریان تغییر روند رجیستری و ثبت غیر‌حضوری آن در دستور کار قرار دارد، توضیح داد: پیش ‌بینی شده که اظهار نامه مسافری توسط آژانس ‌های مسافری در هواپیما توزیع و تکمیل ‌شود.

در غیر این صورت تا قبل از بررسی گذرنامه تکمیل یا در سالن گمرک تکمیل شود. در این اظهار نامه مشخصات گوشی تلفن همراه از جمله شماره IMEI باید درج شود.

معاون فنی گمرک ایران گفت: گوشی تلفن همراه توسط ارزیاب گمرک رویت و به واسطه بارکدخوان شماره IMEI و بارکد پاسپورت در سیستم درج خواهد شد

بعد از ثبت مشخصات گوشی و احراز مسافر در مبادی ورودی، فرد یک ماه فرصت دارد تا با مراجعه به سامانه گمرک (EPL) ادامه فرایند رجیستری را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4068

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.