تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
2

روغن زیتون بخوریم یا نخوریم؟

  • کد خبر : 4294
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
روغن زیتون بخوریم یا نخوریم؟
روغن زیتون اثرات مثبت و منفی برای هر فرد دارد و اثرات جانبی خود را به طرز بسیار شدیدی نشان می دهد. این روغن فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد اما عوارضی هم دارد که ممکن است تعجب کنید.

روغن زیتون و معایب آن

روغن زیتون اثرات مثبت و منفی برای هر فرد دارد و اثرات جانبی خود را به طرز بسیار شدیدی نشان می دهد. این روغن فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد اما عوارضی هم دارد که ممکن است تعجب کنید.

یکی از عوارض این روغن گیاهی بروز آکنه است، چون روغن بسیار سنگینی است و  سریع جذب پوست نشده، لایه ضخیمی از آن روی پوست باقی می ماند و منافذ پوست را می بندد.

استفاده از این روغن گیاهی دو بار در هفته می تواند برای مرطوب کردن و لطیف کردن پوست کافی باشد و اگر پوست چربی دارید، بهتر است که هرگز استفاده نکنید.

بسیاری از افراد بعد از استفاده از این روغن علائم آلرژی و حساسیت های شدید مثل خارش پوست، اگزما و مشکلات تنفسی و غیره را از خود بروز می دهند که بهتر است آن را مصرف نکنند.

افزایش وزن

روغن زیتون می تواند باعث تحریک پوست چرب شود زیرا چربی آن به شدت با چربی طبیعی پوست واکنش نشان می دهد و باعث خارش قرمزی و تحریک می شود.

نمی توان گفت که روغن زیتون برای همه پوست های خشک مناسب است، چون ماده ای به نام اولئیک اسید در روغن زیتون موجب از بین بردن رطوبت طبیعی پوست است و اگر پوست خشکی دارید، از این روغن استفاده نکنید.

افرادی که پوست چرب دارند، بعد از استفاده از  این روغن متوجه افزایش جوش های سر سیاه روی پوست خود می شوند. پوست چرب آلودگی ها را به شکل های مختلف مثل جوش سرسیاه نشان می دهد.

هر قاشق غذاخوری از روغن زیتون حاوی ۱۴ درصد چربی اشباع شده و ۱۲۰ کالری است، برخلاف تصور بیماری هایی مثل چاقی، حملات قلبی و سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.

افزایش وزن ناخواسته یکی از اثرات جانبی مصرف بالای این روغن گیاهی است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.