تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

ضعف داوری و بروز اشتباهات گذشته

  • کد خبر : 3911
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
ضعف داوری و بروز اشتباهات گذشته
ضعف داوری در فصل تازه لیگ برتر کمی آن طرف تر از فاجعه بوده است، جدا از سلسله اشتباهات داوری علیه ذوب آهن اصفهان داوری های لیگ برتر بیستم پر ایراد بوده است.

ضعف داوری در لیگ فوتبال ایران

ضعف داوری در فصل تازه لیگ برتر کمی آن طرف تر از فاجعه بوده است، جدا از سلسله اشتباهات داوری علیه ذوب آهن اصفهان داوری های لیگ برتر بیستم پر ایراد بوده است.

بخش عمده این ایرادها به کمیته داوران و دپارتمان داوری برمی گردد که در چیدمان داوران رکورد زده اند و در ۵، ۶ هفته ابتدایی لیگ برتر بیش از ۳۵ داور و ۷۰ کمک داور را به میدان فرستاده اند.

داوران باتجربه لیگ برتری و داوران بین المللی در این هفته ها کمتر قضاوت کرده ‌اند، چون کمیته داوران در ۵ هفته ابتدایی از ۳۰ استان کشور داور برای بازی های لیگ برتر در نظر گرفته است!

 استفاده از داوران کم تجربه و ضعف داوری

حیدر سلیمانی امروز صبح در برنامه صبحگاهی تلویزیون در پاسخ به سوالی که حافظ کاظم زاده درباره داوری ها پرسید، گفت: به خاطر انتخابات فدراسیون فوتبال تا به امروز کمیته داوران از ۳۰ استان داور و کمک داور در لیگ برتر استفاده کرده است.

کمک داور ۴۳ ساله و داور بالای ۴۰ سال برای اولین بار در رقابت‌ها حاضر شدند. امیدواریم بعد از پایان انتخابات، داوری ‌ها کم اشتباه تر باشد و چیدمان بهتر شود.

بی ‌نظمی، بی‌ عدالتی و بی‌ قانونی

شوخی تلخ و گزنده ‌ای بود اما چه کنیم که طعم حقیقت می داد! متاسفانه انتخابات فدراسیون فوتبال در راه است و عده ‌ای تلاش می‌ کنند رای تمام استان ها را از هر طریق ممکن به دست بیاورند.

یکی با استفاده از نفوذش، میزبانی اردوهای تیم های ملی رده پایه را به فلان استان و بهمان شهرستان می ‌دهد.

دیگری دستی به سر و گوش نماینده استان فلان در لیگ برتر می‌ کشد و یکی هم داوران استان های مختلف را در لیگ برتر به میدان می ‌فرستد تا آرا به سبد مشخصی ریخته شود.

این وسط آنچه در حال نابودی است عدالت در لیگ برتر است. پنالتی های الکی، آفسایدهای اشتباه، اخراج های مضحک، خطاهای نادیده گرفته شده است.

همه و همه محصول بازی «استان ها را راضی کن و رای جمع کن» است که به قول کارشناس داوری در کمیته داوران راه افتاده و مهم نیست. فدای سر سلطان فریدون اصفهانیان!

عملکرد ضعیف داوری نتیجه بروز اشتباهات گذشته

در گذشته این قبیل بذل و بخشش ‌های استانی مربوط به لیگ آزادگان بود و در لیگ برتر از داورانی استفاده می ‌شد که شناخته شده بودند و با تلفن و تماس و تهدید و خواهش و التماس تحت تاثیر قرار نمی ‌گرفتند.

حرف های درگوشی فلان نماینده سازمان لیگ شب قبل از بازی و این قبیل چیزها روی نحوه قضاوت آنها تاثیر نمی ‌گذاشت!  داوران باتجربه هر هفته و حداکثر هر دو هفته یک بار قضاوت می‌ کردند.

ثمره قضاوتشان این بود که این همه اعتراض در لیگ برتر نداشتیم حالا داوران باتجربه استراحت می ‌کنند تا هر هفته شاهد حضور چهره‌ های جدید در لیگ برتر باشیم و هر هفته هم اشتباه‌ های تازه ببینیم!

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.