تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

علت داغ شدن گوشی هوشمند و راه‌ های جلوگیری از آن

  • کد خبر : 4465
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
علت داغ شدن گوشی هوشمند و راه‌ های جلوگیری از آن
داغ شدن گوشی هوشمند معضلی است که امروزه بیشتر افراد را نگران می کند و تا حدی جدی است که گاهی جان کاربران این شبه‌ رایانه‌ های کوچک را هم به خطر می اندازد.

داغ شدن گوشی هوشمند

داغ شدن گوشی هوشمند معضلی است که امروزه بیشتر افراد را نگران می کند و تا حدی جدی است که گاهی جان کاربران این شبه‌ رایانه‌ های کوچک را هم به خطر می اندازد.

گوشی ‌های هوشمند فن ‌های خنک‌ کننده ندارند و با داشتن قطعات بسیار قوی الکترونیکی، به ‌نظر می ‌رسد که داغ شدن آنها غیرقابل اجتناب است.

برای این مشکل راه‌ حل‌ هایی ارائه شده و روش ‌های جلوگیری از داغ شدن گوشی وجود دارد که در این مطلب می خوانید.

مشکل باتری، شارژر یا کابل شارژر

وضعیت باتری یا شارژر، می‌ تواند علت داغ شدن گوشی در هنگام شارژ شدن باشد. سعی کنید همیشه از شارژرهای اصل و مخصوص گوشی خود استفاده کنید.

حتما میزان آمپراژ خروجی شارژر را با میزان آمپراژ موردنیاز برای شارژ باتری گوشی خود مطابقت بدهید. برای افزایش طول عمر باتری بهتر است شارژ باتری خود را به ۱۰۰ درصد نرسانید.

اگر گوشی خود را قبل از رسیدن به ۳۰ درصد به شارژر متصل کنید و قبل از رسیدن به ۸۰ درصد از شارژر جدا کنید هم از گرم شدن آن جلوگیری می‌ کنید و هم طول عمر باتری خود را افزایش می‌ دهید.

 قاب و کاور  نامناسب گوشی می تواند عامل دیگری برای داغ شدن گوشی باشد. قاب‌ های پلاستیکی گوشی مخصوصا در هوای گرم، گوشی هوشمند شما را داغ می کند.

کاور نامناسب و داغ شدن گوشی هوشمند

قاب‌ هایی که به ‌دلیل زیبایی یا افزایش امنیت گوشی در مقابل ضربه‌ های احتمالی به گوشی اضافه می ‌شوند، از پلاستیک ساخته شده‌ اند، گرما را از خود عبور نمی ‌دهند.

شاید روی گرم شدن گوشی تاثیری نداشته باشند، اما خنک شدن گوشی را به تاخیر می ‌اندازند. اگر در زمان استفاده از گوشی هوشمند، دمای گوشی‌ تان بالا رفت حتما قاب پلاستیکی آن را در بیاورید.

بعضی ‌اوقات موقع خروج از اپلیکیشن‌ ها فراموش می ‌کنیم که آنها را به‌ طور کامل ببندیم و همچنان در پس‌ زمینه فعال هستند. فعالیت چند اپلیکیشن در پس ‌زمینه‌ گوشی هوشمند شما و استفاده‌ مداوم از CPU می‌ تواند موجب داغ شدن گوشی شما شود.

بهتر است اپلیکیشن ‌هایی را که نیاز ندارید، کاملا ببندید. اگر هم مطمئن هستید که در طولانی‌ مدت از آنها استفاده نخواهید کرد، پاک‌شان کنید.

نور مستقیم خورشید

قرار گرفتن گوشی در معرض نور مستقیم خورشید باعث بالا رفتن دمای آن و در نتیجه صدمه‌ احتمالی به گوشی می‌ شود. در دمای خیلی بالا و شرایط خاص، حتی امکان انفجار یا آتش گرفتن باتری آن وجود دارد.

گوشی هوشمند خود را مخصوصا زمانی که شارژ باتری آن ۱۰۰ درصد است در معرض نور خورشید قرار ندهید.

استفاده‌ مداوم از دوربین هم عامل موثری برای داغ شدن گوشی است. اگر مجبور به استفاده مداوم از دوربین گوشی خود هستید و نمی ‌خواهید به دلیل داغ شدن بیش ‌ازحد صدمه‌ ای ببیند، می ‌توانید از رزولوشن پایین ‌تری برای فیلم یا عکس ‌برداری استفاده کنید.

ویروسی شدن گوشی هوشمند می ‌تواند هم علت داغ شدن گوشی شما باشد و هم باعث کاهش سرعت گوشی ‌تان شود. اگر حس می ‌کنید گوشی هوشمند شما بدون دلیل داغ می ‌شود، نصب کردن یک آنتی ویروس مناسب می ‌تواند مشکل را حل کند.

نور بالای صفحه نمایش

نور بالای صفحه نمایش مخصوصا در روز‌های گرم تابستان یکی از شایع ‌ترین دلایل داغ شدن گوشی‌ های هوشمند به ‌شمار می ‌آید.

در روشنایی زیاد روز و برای بهتر دیده ‌شدن صفحه نمایش گوشی، بعضی ‌اوقات مجبوریم نور صفحه نمایش را به حداکثر برسانیم.

سه عامل نور بالای صفحه نمایش، دمای زیاد هوا و استفاده زیاد از گوشی می ‌توانند سه ضلع مثلث داغ شدن گوشی به‌ حساب بیایند.

بهتر است در این حالت فقط کارهای ضروری را با گوشی انجام بدهید و از فعالیت‌ هایی مانند بازی یا استفاده از اپلیکیشن ‌های سنگین که CPU یا GPU را درگیر می‌ کنند، اجتناب کنید.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.