تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
2

ماجرای خودروهای خارجی غیراستاندارد

  • کد خبر : 3076
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
ماجرای خودروهای خارجی غیراستاندارد

بنز، بی ‌ام‌ دبلیو، پورشه و تویوتا با استاندارد ملی مطابقت ندارند بررسی نحوه ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرک موجب شد که یکی از مسئولان سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان اظهاراتی درباره سازمان ملی استاندارد داشته و اعلام کرد چند مدل خودرو از جمله بنز، بی ‌ام‌ دبلیو، پورشه و تویوتا مورد تایید […]

استاندارد پورشه

بنز، بی ‌ام‌ دبلیو، پورشه و تویوتا با استاندارد ملی مطابقت ندارند

بررسی نحوه ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرک موجب شد که یکی از مسئولان سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان اظهاراتی درباره سازمان ملی استاندارد داشته و اعلام کرد چند مدل خودرو از جمله بنز، بی ‌ام‌ دبلیو، پورشه و تویوتا مورد تایید نبوده و با استاندارد ملی مطابقت ندارند.

یکی از مسئولان در این باره اظهار داشت: چگونه بنز استاندارد نیست ولی پراید ما استاندارد است؟ با استناد آیین‌ نامه ضوابط فنی واردات خودرو، خودروهای وارداتی باید نو باشند و نباید بیشتر از یک سال از تاریخ تولید آن‌ ها گذشته باشد.

از نظر استانداردهای ایمنی و کیفیت نیز باید با استانداردهای اجباری کشور منطبق و حجم موتور آن ‌ها کمتر از ۲۵۰۰ سی سی باشد و نیز نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش در داخل کشور داشته باشند.

ناگفته نماند سازمان ملی استاندارد تاکید داشته که عمده خودروهایی که در گمرک دپو شده، تاکنون ترخیص نشده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته اند، دارای یکی از اشکالات از جمله عدم ثبت سفارش، نداشتن گواهی صحه گذاری تایید نوع خودرو از سازمان ملی استاندارد ایران، حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سی سی، مستعمل بودن یا دارای عمر بیشتر از یکسال هستند.

میرمعینی معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی گفت: سازمان ملی استاندارد برای اجرای تکالیف موجود بر حسب قانون و تصویب نامه هیات وزیران نسبت به صدور مجوزها اقدام می کند و با توجه به عدم امکان ارائه اسناد لازم، صدور مجوز امکان پذیر نخواهد بود.

سازمان ملی استاندارد از ما اسناد فنی می خواهد

میرمعینی افزود: وقتی قرار است خودرویی وارد کشور شود، باید نمایندگی پس از فروش را احصا و اعمال کند، اسناد فنی خودرو در اختیار واردکننده باشد و از سوی دیگر استانداردهای مدنظر سازمان ملی استاندارد را داشته باشد.

وی اظهار داشت: گمرک و سازمان های کاشف نوع خودرو و مدل را به این سازمان اعلام کرده و تحویل می دهند؛ ما بدون داشتن برگه های بازرسی و اوراق فنی فقط به صرف اسناد موجود آنها را برای دریافت مجوز به سازمان ملی استاندارد ارائه می کنیم.

معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی گفت: سازمان ملی استاندارد از ما اسناد فنی می خواهد در حالی که ما واردکننده این خودرو ها و اقلام نیستیم بلکه وظیفه ما تعیین ‌تکلیف برای کالاست.

وی تاکید کرد: حدود دو سال است به دنبال دریافت مجوز استاندارد از سازمان ملی استاندارد برای فروش ۱۰ دستگاه بنز c۲۰۰ مدل ۲۰۱۸ هستیم، اما تاکنون موفق نشده ایم، این خودروها دارای استاندارد یورو ۵ بوده و در اروپا قابلیت تردد دارند و در داخل کشور نیز به تعداد شماره شده اند.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3076

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.