تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
3

مردم فریب شرکت های لیزینگی را نخورند

  • کد خبر : 3840
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مردم فریب شرکت های لیزینگی را نخورند
فرمانده انتظامی تهران بزرگ نسبت به فعالیت شرکت ‌های لیزینگی هشدار داد و گفت شرکت‌ های لیزینگی باید از یک جایی خودرو را بگیرند در حال حاضر این اتفاق رخ نمی ‌دهد پس مردم فریب این شرکت‌ ها را نخورند.

شرکت های لیزینگی و هشدار فرمانده انتظامی تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نسبت به فعالیت شرکت ‌های لیزینگی هشدار داد و گفت شرکت‌ های لیزینگی باید از یک جایی خودرو را بگیرند در حال حاضر این اتفاق رخ نمی ‌دهد پس مردم فریب این شرکت‌ ها را نخورند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۸۱ مجرم حرفه ‌ای در تهران خبر داد و تاکید داشت: مردم بدانند که الان فعالیت شرکت ‌های لیزینگی صحت نداشته و دروغ است.

با توجه به وضعیت خودرو در کشور که تقاضا و عرضه متعادل نیست و بیشتر متقاضیان خرید خودرو به خودرو دید یک کالای مصرفی دارند تا کالای سرمایه ‌ای به همین دلیل نیاز به تحویل فوری دارند.

تحویل خودرو‌های پیش فروش گاهی تا دو سال طول می ‌کشدو از سوی دیگر قدرت خرید مردم کم شده و امکان خرید نقدی در بازار آزاد نیز فراهم نیست.

میزان تولید خودرو و ممنوعیت واردات نیز چالش های متعددی به وجود آورده است و تمام این عوامل سبب می ‌شود که بازار لیزینگ خودرو داغ شود و افراد به سمت آنها کشیده شوند.

شرکت‌ های لیزینگی به مشتریان بیمه بدنه را تحمیل ‌می‌ کنند چون خودرو در تملک شرکت‌ است هر زمان اقساط را ندهید آن را پس می گیرد در صورتی که خودرو آسیبی دیده باشد هزینه آن را از بیمه دریافت می کند.

شرکت های لیزینگی خودرو

خرید لیزینگی خودرو

خرید لیزینگی خودرو از شرکت ‌های مربوط به شکل پیش فروش است و  معمولا خریداران حدود نصف مبلغ خودرو را پرداخت می کنند و باقی مبلغ را وام می گیرند.

براساس قراداد تا تمام شدن قسط‌ ها خودرو در تملک شرکت است و به نام مشتری ثبت نمی ‌شود. براساس قانون شرکت‌ های لیزینگی باید ۳ درصد بیشتر از سود بانک ‌ها سود دریافت کنند.

واقعیت این است که سود آنها ۲۵ تا ۳۵ و گاهی ۵۰ درصد است و قانون برای آنها تنها روی برگه است و در عمل کسی خود را ملزم به رعایت آن نمی ‌داند.

برای خرید لیزینگی خودرو بیشتر تحقیق کنید، برخی از شرکت ‌های لیزینگی به واحد‌های تولیدی و برخی دیگر به بانک‌ها وابسته‌ هستند.

لیست شرکت ‌های لیزینگی مجوزدار در سایت بانک مرکزی  وجود دارد به تاریخ مجوز شرکت ‌ها دقت کنید که اعتبار داشته و باطل نشده باشد.

خرید لیزینگی خودرو ریسک زیادی در پی دارد و نباید بدون فکر و براساس تبلیغات انجام شود چون بازار کلاهبرداری در این شرکت ‌ها داغ است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3840

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.