تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

ملزومات زیان ‌دهی صنعت خودروسازی و مشکلات خودروسازان

  • کد خبر : 3789
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
ملزومات زیان ‌دهی صنعت خودروسازی و مشکلات خودروسازان
ملزومات مورد نیاز برای توقف زیان ‌دهی صنعت خودروسازی و تحقق جهش تولید توسط دبیر انجمن خودروسازان ایران در جلسه امروز کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح شد.

توقف زیان ‌دهی صنعت خودروسازی

زیان ‌دهی صنعت خودروسازی ملزومات توقف نیاز دارد و تحقق جهش تولید توسط دبیر انجمن خودروسازان ایران در جلسه امروز کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس مطرح شد.

احمد نعمت بخش با اشاره به نبود مرکز تست جاده ‌ای در کشور، اظهار داشت: یکی از مشکلات خودروسازان با توجه به افزایش نرخ ارز از ۱۰ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان تسهیلات ریالی است که موجب شده خودروسازان با کمبود نقدینگی روبرو شوند.

وی با بیان مشکلات تامین ارز خودروسازان گفت: مشکلات تامین ارز باید سیستمی اجرا شود و علاوه بر آن وضعیت تامین ارز برای تهیه مواد اولیه و اجرای پروژه ساخت داخل قطعه سازی ‌ها روشن شود.

دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره قیمت گذاری دستوری گفت: قیمت ‌های تکلیفی با فرمول شورای رقابت باعث شده ایران خودرو در شش ماه ابتدای سال جاری ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان زیان کند که در این شرایط توانی برای پرداخت پول قطعه سازان باقی نمی ‌ماند.

تست-جاده-ای

نبود تست جاده ای در خودروسازی

نعمت بخش در ادامه تاکید کرد: اصلاح قیمت ‌گذاری، توقف زیان دهی خودروسازان و تامین ارز و ریال، خودروسازان را به تحقق جهش تولید مورد نظر مقام معظم رهبری نزدیک می ‌سازد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران بیان کرد: بانک مرکزی زمان مورد نیاز برای تامین قطعات خودرو که از زمان سفارش گذاری۴ ماه است را در نظر بگیرد؛ بی توجهی به این مهلت، به مشکلات صنعت خودرو اضافه می کند.

او خاطرنشان کرد: شرکت‌ های خودروسازی به دلیل زیان ‌های وارده، نقدینگی لازم برای پرداخت هزینه تست‌ های جاده‌ ای را ندارند در صورتی که باید در بودجه دیده شود.

نعمت بخش افزود: علی رغم قول‌ های سازمان استاندارد اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و این موضوع به یک معضل در صنعت خودرو تبدیل شده است.

با این که هنوز مشکل عرضه توسط خودروسازان کامل مرتفع نشده است ولی در بازار خودرو شاهد کاهش تقاضا هستیم.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.