تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

پروتئین برای تقویت سیستم ایمنی بدن

  • کد خبر : 4118
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
پروتئین برای تقویت سیستم ایمنی بدن
شیک‌ یا نوشیدنی پروتئینی در واقع یک اسموتی سرشار از پروتئین است که ورزشکاران معمولا قبل و بعد از تمرین آن را می ‌نوشند تا به روند عضله ‌سازی کمک کنند. این نوشیدنی ‌ها ممکن است فقط ترکیبی از پودر آماده و آب باشند؛ گرچه استفاده از ترکیبات سالم و تازه خانگی انتخاب بهتری است.

پروتئین برای تقویت سیستم ایمنی بدن در نوشیدنی ها

پروتئین و تقویت سیستم ایمنی بدن همراه با شیک‌ یا نوشیدنی که یک اسموتی سرشار از پروتئین است، ورزشکاران معمولا قبل و بعد از تمرین می ‌نوشند تا به روند عضله ‌سازی کمک کنند.

این نوشیدنی ‌ها پروتئین و تقویت سیستم ایمنی بدن که فقط ترکیبی از پودر آماده و آب باشند؛ است و استفاده از ترکیبات سالم و تازه خانگی انتخاب بهتری است.

نوشیدنی ‌های پروتئینی به بدن کمک می‌ کنند پس از یک جلسه سخت تمرین، بهتر و سریع‌ تر عضلات خود را بازیابی کنید. می ‌توانید از این نوشیدنی‌ ها به‌عنوان جایگزین فوری وعده غذایی یا میان ‌وعده نیز استفاده کنید.

نکته دیگری که باید بدانید، مقدار دقیق پروتئینی است که در هر نوشیدنی می ‌ریزید. باید بدانید محتوای پروتئین نوشیدنی شما دقیقا چند گرم است تا بتوانید محتویات را به نسبت مناسب در آن بریزید.

محاسبه میزان پروتئین در مواد غذایی

ساده ‌ترین راه برای تامین پروتئین مورد نیاز برای نوشیدنی شما، خریداری پودرهای پروتئین آماده است. این پودرها حاوی میزان مشخصی از پروتئین به ‌ازای وزن خود هستند و این کار محاسبه را برای شما آسان می ‌کند.

این پودرها با طعم‌ ها و افزودنی‌ های متنوعی تولید می‌ شوند؛ می ‌توانید پودر پروتئینی را که هم با ذائقه‌ تان سازگار باشد و هم نیاز بدنتان را تامین کند پیدا کنید.

رایج‌ ترین انواع پودر پروتئین عبارتند از: گیاه ‌پایه، تهیه ‌شده از مایه پنیر یا کلاژن. در محصولات مختلف، جزئیات ممکن است تفاوت داشته باشد. برچسب اطلاعات تغذیه‌ ای روی بسته ‌بندی پودر می‌ توانید مقدار دقیق محتوای پروتئین را به ‌ازای هر پیمانه پیدا کنید.

آجیل و کره‌های آنها (شامل کره بادام زمینی و کره بادام درختی) از جمله بهترین منابع پروتئین هستند که علاوه بر فواید بسیار، طعم خوبی هم به نوشیدنی شما می ‌‌دهند.

مواد غذایی شامل پروتئین و تقویت سیستم ایمنی بدن

آجیل ‌ها و کره‌ های آنها نه‌ تنها پروتئین بالایی دارند، بلکه سرشار از فیبر و چربی‌ های مفید از جمله امگا ۳ هستند، به همین دلیل استفاده از آنها به‌ عنوان سس یا طعم‌ دهنده در نوشیدنی آنها را سالم و خوشمزه می ‌کند.

دانه ‌های روغنی مثل تخمه آفتابگردان یا تخم کدو هم از آن دسته اَبَرخوراکی‌ های سالمند که باید در رژیم غذایی همه از ورزشکار تا غیرورزشکار سهم ثابتی داشته باشند.

دانه ‌های روغنی یکی از منابع غنی پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها هستنند که چه به‌ عنوان تزئین و چه به‌ عنوان یکی از محتویات نوشیدنی انتخابی بسیار معقولی هستند.

میوه ‌های سرشار از پروتئین شامل گوآوا یا امرود، آووکادو، کیوی، تمشک و سبزیجات سرشار از پروتئین شامل اسفناج، کاله، سیب ‌زمینی شیرین و گل کلم است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.