تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
4

کاهش مصرف سوخت توسط ایران خودرو

  • کد خبر : 4406
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کاهش مصرف سوخت توسط ایران خودرو
کاهش مصرف سوخت برای جلوگیری از آلودگی هوا یکی از اقدامات کلیدی ایران خودرو است که در مراسم رونمایی از پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو مطرح شد. در این مراسم که روز 29 دی ماه برگزار شد، مدیرعامل ایران خودرو اقدامات این گروه خودروسازی را برای جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت عنوان کرد.

کاهش مصرف سوخت

کاهش مصرف سوخت برای جلوگیری از آلودگی هوا یکی از اقدامات کلیدی ایران خودرو است که در مراسم رونمایی از پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو مطرح شد.

در این مراسم که روز ۲۹ دی ماه برگزار شد، مدیرعامل ایران خودرو اقدامات این گروه خودروسازی را برای جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت عنوان کرد.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو تاکید داشت: در تولید موتور ۳ استوانه اتفاقات بزرگی تاکنون رقم خورده است. بحث اصلی مربوط به رهبری تولید موتور کم مصرف است.

وی ادامه داد: روز ۲۹ دی ماه مصادف با هوای پاک است. ۲۶ سال از این نامگذاری می گذرد و همه باید در موضوع هوای پاک اقدام کنند.

اجرای فاز ۱ استاندارد مصرف سوخت

مقیمی با اشاره به اجرای فاز ۱ استاندارد مصرف سوخت، افزود: ایران خودرو در هر دو حوزه منابع متحرک و ثابت فعالیت های خاصی داشت. در خصوص دسته بندی منابع، کوره های ریخته گری و خطوط رنگ کارهای مهمی صورت گرفت.

وی درباره فعالیت های ایران خودرو برای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد‌: شمارگان تولید خودروهای پرمصرف را به حداقل و تیراژ کم مصرف ها را بالا بردیم.

طراحی و تولید موتور کم مصرف دوگانه سوز ای اف ۷ را نیز انجام داده، میانگین مصرف سوخت خودروها را تا حد زیادی کاهش دادیم و به ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر رساندیم.

مدیرعامل ایران خودرو درباره تولید پیشرانه جدید و کم مصرف این گروه صنعتی گفت: در بهمن امسال موتور بهینه ای اف ۷ را رونمایی خواهیم کرد. این موتور ۱ لیتر مصرف سوخت کاهش داشته است.

پیشرانه گازسوز تی یو ۵ پلاس گازسوز

وی ادامه داد: سال آینده ظرفیت تولید موتور گازسوز نیز افزایش پیدا خواهد کرد‌. پیشرانه گازسوز تی یو ۵ پلاس گازسوز نیز در دست ساخت قرار دارد.

مدیرعامل ایران خودرو به تولید نسخه خاصی از تارا اشاره کرد و گفت: خودروی تارای برقی نیز در راه است و ساخت این محصول در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان بیان داشت: موتور ۳ سیلندر ایران خودرو در چندین حجم مختلف و البته به صورت گازسوز نیز تولید می‌ شود‌. امکان رسیدن به مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر نیز وجود دارد.

او همچنین تاکید کرد: بیشتر قطعات این پیشرانه توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.