تاریخ : جمعه, ۲۷ بهمن , ۱۴۰۲ 7 شعبان 1445 Friday, 16 February , 2024
3

کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک روز

  • کد خبر : 1729
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک روز
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت سکه و ۱۰۰ هزار تومانی هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به دیروز خبر داد و گفت: تعداد فروشنده ها در بازار بیشتر از خریداران است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: همزمان با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت طلا و سکه نیز در بازار داخلی کاهشی شده این درحالی است که قیمت جهانی طلا ثابت بوده است.

وی با بیان اینکه حباب سکه به ۸۵۰ هزار تومان رسیده است، افزود: قیمت سکه بهارآزادی نسبت دیروز یکشنبه ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته و هم اکنون به ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسیده است. ضمن اینکه هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۹۸۹ هزار تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا با تأکید براینکه علت اصلی کاهش قیمت طلا و سکه کاهش قیمت ارز است، تصریح کرد: هم اکنون در بازار تعداد فروشنده ها بیشتر از خریدارن است و معاملات با احتیاط انجام می شود.

وی درباره پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده گفت: اگر همین مدیریت ارزی ادامه داشته باشد حداقل ثبات قیمتی را در بازار طلا و سکه خواهیم داشت.
به گزارش تسنیم،هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۹۸۹ هزار تومان، قیمت دلار ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون تومان و ۷۲۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۹۸۹ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴عیار یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴میلیون و ۳۰۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۸۱۱ دلار معامله می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=1729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.