تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
3

گلرهای فینال آسیا و سرگذشت عجیب آنها

  • کد خبر : 4031
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
گلرهای فینال آسیا و سرگذشت عجیب آنها
گلرهای فینال آسیا در سال 2020، سرگذشتی عجیب و دراماتیک را طی سال های متمادی دوران حرفه ‌ای شان برای رسیدن به این درجه از موفقیت پشت سرگذاشته‌ اند!

گلرهای فینال آسیا سرگذشت دراماتیک دارند

گلرهای فینال آسیا در سال ۲۰۲۰، سرگذشتی عجیب و دراماتیک را طی سال های متمادی دوران حرفه ‌ای شان برای رسیدن به این درجه از موفقیت پشت سرگذاشته‌ اند!

نمی ‌توان حضور پرسپولیس در فینال مسابقات را بدون درخشش خریدهای تابستانی یحیی گل‌محمدی تصور کرد؛ بازیکنانی که خیلی زود در مناطق مختلف زمین جا افتادند و هر یک نقش خودشان را برای رسیدن سرخپوشان به فینال آسیا به خوبی ایفا کردند.

از عملکرد بسیار خوب آقایی در دفاع چپ تا درخشش دور از انتظار میلاد سرلک، از پاس های طلایی احسان تا ضربات طلایی و سه امتیازی عیسی و حتی علی شجاعی که پنالتی او امضای صعود به فینال شد.

از این نام ‌ها و هوشمندی یحیی در انتخاب آنها به سادگی نمی ‌توان عبور کرد، اما وقتی بخواهیم در مورد حامد لک صحبت کنیم، ابعاد ماجرا وسیع ‌تر و پیچیده ‌تر خواهد شد.

حامد لک، مطمئن و با انگیزه

لک مسئولیت سنگینی بر دوش داشت و در حالی به پرسپولیس آمده بود که هواداران این تیم پس از سال ها دلشوره و عذاب از عملکرد گلرهای تیم، از لیگ شانزدهم با حضور بیرانوند خیالشان آسوده شد.

این دروازه بان آن قدر طی سال های اخیر خوب بود که فاصله ای تا کسب بهترین بازیکن سال آسیا نداشت و درنهایت نیز کاری سخت را شدنی کرد و فوتبال ایران را صاحب یک لژیونر در فوتبال اروپا کرد.

لک که انگار سال ‌ها در انتظار پیوستن به پرسپولیس بوده، با اعتماد به نفس شروعی باصلابت و بدون اشتباه داشت و پس از هفت بازی در لیگ قهرمانان و چهار مسابقه در لیگ بیستم، هنوز هم در جریان بازی گل نخورده است.

او در طول هفت بازی (۴ بازی در مرحله گروهی و سه بازی در مرحله حذفی ) در لیگ قهرمانان آسیا تنها دو بار از روی نقطه پنالتی دروازه ‌اش را روی ضربات معز علی و حمدالله عبدالرزاق ستاره های الدحیل قطر و النصر عربستان بازشده دید.

در لیگ بیستم نیز تنها دروازه بانی به شمار می رود که هنوز گلی دریافت نکرده، تا پرسپولیسی ‌ها که با کمبودها و مشکلات فراوانی به فینال آسیا رسیده اند، حداقل در پست شماره یک، هیچ نگرانی‌ و اضطرابی نداشته باشند.

هیوک چو دروازه بان اولسان

هیوک چو، مرموز و با تکنیک

سو هیوک چو اگرچه موفق نشده بیشتر از سه کلین شیت در راه فینال ۲۰۲۰ ثبت کند مانند لک ناگهان با استفاده از ابتلای “جو هیون وو” گلر ملی پوش ۲۹ ساله تیم فوتبال اولسان هیوندای به ترکیب اصلی راه یافت.

او در ۳۳ سالگی در یکی از تاریخی ترین مقاطع باشگاه کره ای و شرایطی که فصل گذشته حتی یک دقیقه هم در “کی لیگ” بازی نکرده بود، این فرصت را به دست آورد.

سو هیوک چو در بازی نیمه نهایی نیز هفت بار نجات دروازه ‌اش، سهم بزرگی در رسیدن اولسان به فینال ایفا کرده است.

او در مقابل بیژینگ نمایشی خیره‌ کننده و تحسین برانگیز داشت و در دیداری که تیمش با نتیجه ۲ بر صفر حریف چینی اش را شکست داد، هشت بار با سیو های خود مانع از فروپاشی دروازه اولسان شد.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.