تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
2

التهاب پنهان چیست و چه نشانه هایی دارد؟

  • کد خبر : 4369
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
التهاب پنهان چیست و چه نشانه هایی دارد؟
التهاب پنهان التهاب در واقع واکنش طبیعی بدن از نظر رژیم غذایی، جسمی، محیطی یا حتی احساسی به استرس است. درواقع ریشه همه بیماری ها بوده و ممکن است هرگز آن را نبینید ولی وجود دارد به خصوص اگر درست غذا نمی خورید یا به طور منظم ورزش نمی کنید.

التهاب پنهان

التهاب پنهان التهاب در واقع واکنش طبیعی بدن از نظر رژیم غذایی، جسمی، محیطی یا حتی احساسی به استرس است.

التهاب ریشه همه بیماری ها بوده و ممکن است هرگز آن را نبینید ولی وجود دارد به خصوص اگر درست غذا نمی خورید یا به طور منظم ورزش نمی کنید.

نوعی پاسخ موضعی بدن است که به دنبال خراش، بریدگی، سوختگی یا هر نوع آسیب بافتی دیگر بروز می ‌کند و باعث تورم، قرمزی، گرمی، و خارش محل آسیب دیده می‌ شود.

شاید در ذهن بیشتر افراد التهاب یعنی بعد از پیچ خوردگی یا آسیب دیدگی مچ پا یا زانو دچار درد، قرمزی و سوزش می شود، اما التهاب بسیار جدی تر است.

عوارض التهاب

وقتی بدن شما ملتهب می شود، ع از افزایش وزن ، میگرن ، آلرژی وارضی به دنبال دارد مانند سرماخوردگی یا بیماری هایی مانند نقرس، بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت، آلزایمر و سرطان.

بالا رفتن فشار خون نیز یکی از علائم التهاب پنهان است و تعجب نکنید اگر بگوییم بیشتر التهابات از روده شما شروع می شود.

سیستم هضم بدن به عنوان یک منبع بیماری  است. روده حدود ۷۰ درصد از سیستم ایمنی بدن ما را در خود جای داده و ۸۰ درصد یا بیشتر از سلول های ایمونوگلوبولین آ را شامل می شود.

روده های ما از یک آستر پیچیده نیمه نفوذ پذیر ساخته شده است که در صورت کشیده شدن، دو زمین تنیس را می پوشاند!

عوارض التهاب

بی نظمی هورمون های تیروئید

التهاب زمانی است که نفوذ پذیری این اندام بسته به مواد شیمیایی و شرایط مختلف شروع به نوسان می کند. مثلا تمام شبی که بیدار مانده اید باعث بی نظمی هورمون های تیروئید می شود.

ماندن در ترافیک به مدت دو ساعت بعد از یک روز طولانی کار، سطح کورتیزول شما را افزایش داده، باعث نفوذپذیری بیشتر پوشش روده می شود.

موارد استرس زا سموم، ویروس ها یا باکتری ها، حتی مواد غذایی هضم نشده را به جریان خون وارد می کند. این وضعیت، سندرم روده نشتی نام دارد و عامل اصلی التهاب است.

التهاب دو نوع حاد و مزمن دارد، هنگامی که به خود آسیب می رسانید، بدن شما مواد شیمیایی تولید می کند که منجر به تورم می شوند، در نتیجه گلبول های سفید خون را برای بهبود جذب می کنند.

درمان طبیعی التهاب پنهان

رژیم غذایی مهمترین نکته ای است که باید برای درمان طبیعی مورد توجه قرار بگیرد. غذا باید تازه، فرآوری نشده و تا حد ممکن طبیعی باشد.

اگر بدن مورد آسیب بیشتری قرار بگیرید، التهاب مزمن شده روی اندام ها، اعصاب، بافت ها، مفاصل و عضلات بدن تاثیر می گذارد.

علاوه بر غذا و شرایط محیطی، استرس یکی از بزرگترین دلایل التهاب است.

نشانه های التهاب:

خستگی مزمن، آکنه، هوس های غذایی، درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه، پرخوری، افزایش وزن غیرقابل توجیه، نفخ شکم، احتباس آب، اسهال یا یبوست و فشار خون بالازخم، درد مفصل، سفتی، سختی، گر گرفتگی، سندرم روده تحریک پذیر.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4369

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.