تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
3

چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم

  • کد خبر : 4173
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
چگونه سبک زندگی سالم داشته باشیم
سبک زندگی سالم تعریف استانداردی دارد و نیازی به تغییرات سخت نیست، کافی است برخی عادت ها را حذف کنید و عادت های سالم ‌تری را جایگزین آنها کنید. سبک زندگی سالم شما را در مسیر تندرستی و پیشگیری از بیماری ها قرار می دهد؛ حال سوال این است که چطور زندگی سالم داشته باشیم.

سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم تعریف استانداردی دارد و نیازی به تغییرات سخت نیست، کافی است برخی عادت ها را حذف کنید و عادت های سالم ‌تری را جایگزین آنها کنید.

سبک زندگی سالم شما را در مسیر تندرستی و پیشگیری از بیماری ها قرار می دهد؛ حال سوال این است که چطور زندگی سالم داشته باشیم.

برای داشتن زندگی سالم تغذیه مهم است و باید غذای سالم بخورید. غذاهای چرب یا به اصطلاح اشباع نشده کلسترول را بالا برده و خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی را افزایش می ‌دهد.

غذاهایی مانند پیتزا، انواع پنیرهای چرب، زیاده روی در خوردن گوشت قرمز و لبنیات پرچرب سلامتی شما را تهدید کرده و باید در مصرف آنها دقت کنید.

راه های سبک زندگی سالم

ورزش کنید و تحرک داشته باشید، بی تحرکی عامل مهمی در بروز بیماری هاست. موانع‌ ورزش نکردن را از سر راهتان بردارید و حتی برای یک پیاده ‌روی ساده ۳۰ دقیقه ای تلاش کنید.

اگر اضافه وزن دارید با کمک پزشک تغذیه رژیم غذایی مربوط به سن، وزن و قد خود را تهیه و اجرا کنید. یکی از تاثیرات مهم ورزش، کاهش استرس است.

ورزش‌ هایی مانند دوچرخه ‌سواری، یوگا و … را روزانه در برنامه سبک زندگی سالم خود قرار دهید. فعالیت ‌هایی مانند باغبانی، خرید، پخت و پز، مرتب کردن خانه، مطالعه یا بازی و سرگرمی حس آرامش و انگیزه بیشتری را به شما می دهد.

بیشتر آب بنوشید و به میزان آبی که هر روز مصرف می‌ کنید توجه کنید، ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز کافی است تا از انواع بیماری ها، افزایش وزن، اختلالات پوستی و یبوست جلوگیری کند.

نوشیدن آب کافی در کیفیت عملکرد مغز، تعادل دمای بدن، جذب مواد مغذی، بالا بردن انرژی و سلامت روان نقش فراوان و موثری خواهد داشت.

ارتباط با افراد مثبت و سالم

برای داشتن زندگی سالم و شاد با افراد مثبت ‌اندیش در ارتباط باشید، چون اطرافیان شما نقش ویژه‌ ای در سلامت جان و روحتان دارند.

هر چه دوستان و اطرافیانتان را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنید، ساعت های آرام ‌بخشی را می گذرانید. رابطه مفید به شما حس خوبی می دهد.

افکار شفاف و روشن به شما کمک می ‌کند در انتخاب اطرافیان خود با بینش درست و اصولی قدم بردارید. هر چه بیشتر به زندگی سالم اهمیت دهید، سلامتی و آرامش بیشتری را جذب می‌ کنید.

خوب بخوابید، برنامه ‌ریزی برای زمان خواب اصل مهمی در سبک زندگی سالم است. خواب باکیفیت و کافی برای بدن یک بزرگسال در طول شبانه روز ۷ تا ۹ ساعت است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.