تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

ایمنی کودکان در فصل زمستان

  • کد خبر : 4412
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
ایمنی کودکان در فصل زمستان
ایمنی کودکان در زمستان  برای مادران اهمیت دارد و راهکارهایی برای افزایش آن نیز وجود دارد. برای مقابله با ویروس و میکروب هایی که در زمستان در هوا وجود دارند باید راهکار داشته باشید.

ایمنی کودکان

ایمنی کودکان در زمستان  برای مادران اهمیت دارد و راهکارهایی برای افزایش آن نیز وجود دارد. برای مقابله با ویروس و میکروب هایی که در زمستان در هوا وجود دارند باید راهکار داشته باشید.

با گذشت زمان بدن کودکان برای مبارزه با بیماری‌ ها تکامل پیدا می‌ کند، به خصوص اگر داری یک شیوه زندگی نسبتا سالم باشند.

نقش مادر برای افزایش ایمنی کودکان پر رنگ می ‌شود، به این صورت که او را به اندازه کافی قوی نگه می ‌دارید تا با ویروس ‌های مزاحم، باکتری ‌ها و میکروب‌ ها در آینده مبارزه کند.

مصرف بیشتر میوه و سبزیجات

بهتر است از همین دوران کودکی او را با انواع میوه و سبزیجات آشنا کنید تا ذائقه غذایی او در اوایل زندگی به سمت سبزیجات و میوه‌ ها متمایل شود.

مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی، به طور خودکار ایمنی بدن را بالا می ‌برد. میوه‌ های فصلی مثل پرتقال و توت فرنگی منبع غنی از ویتامین C هستند و مصرف این میوه ‌ها برای دور نگه داشتن کودک از زکام و افزایش ایمنی کودکان بسیار ضروری هستند.

خواب کافی نیز برای کودکان مهم است و کمبود آن سبب کاهش سطح ایمنی بدن می‌ شود و فرزند شما را در معرض انواع بیماری‌ ها قرار می‌ دهد.

جلوگیری از ورود میکروب

جلوگیری از ورود میکروب

مراقبت از کودک برای تماس برقرار نکردن با انواع میکروب‌ ها در حقیقت ایمنی بدن را افزایش نمی‌ دهد، فقط میکروب ‌ها را از بدن او دور نگه می ‌دارد.

اگر کودک شما هنوز در سن تغذیه با شیر مادر است، هیچ چیز بهتر از تغذیه با شیر مادر برای ایمنی فرزندتان نیست. شیر مادر نه تنها مواد مغذی لازم برای بدن فرزندتان را فراهم می ‌کند، بلکه بیماری های کودک را نیز درمان می ‌کند.

پوشاندن کامل کودک در هوای سرد زمستان به خصوص دست، پا و سر در پیشگیری از بیماری مؤثر است.

اگر والدین سیگاری هستید، بهتر است ترک کنید. دود سیگار حاوی بیش از ۴۰۰۰ سموم مختلف است و اگر وارد بدن کودک ‌شود، می‌تواند سبب آسم، برونشیت، عفونت و حتی سندرم مرگ ناگهانی کودک در خواب شود.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.