تاریخ : چهارشنبه, ۲۵ بهمن , ۱۴۰۲ 5 شعبان 1445 Wednesday, 14 February , 2024
1

زمستان به دندان هایتان آسیب می زند

  • کد خبر : 4362
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
زمستان به دندان هایتان آسیب می زند
زمستان آسیب ها و مشکلات دندان را افزایش می دهد و قرار گرفتن در معرض هوای سرد می تواند درد دندان را تشدید کند، پس در زمستان بیشتر مراقب دندان هایتان باشید.

زمستان و مشکلات دندان

زمستان آسیب ها و مشکلات دندان را افزایش می دهد و قرار گرفتن در معرض هوای سرد می تواند درد دندان را تشدید کند، پس در زمستان بیشتر مراقب دندان هایتان باشید.

در فصل زمستان افراد بیشتر به فکر رسیدگی به پوست و راه های جلوگیری از خشکی آن هستند اما علاوه بر پوست باید به موارد دیگر هم توجه کرد.

هوای سرد می تواند به دندان ها، لثه ها و حتی دهان هم آسیب وارد کند، علاوه بر آن لب های ترک خورده، خشکی دهان و سوزش گلو همگی مشکلات دهانی و دندانی در فصل زمستان هستند.

در فصل زمستان آب بدن افراد به دلیل کاهش تولید بزاق کاهش یافته و در نتیجه خشکی پوست ایجاد می شود که این خشکی پوست روی خشکی دهان هم تاثیر می گذارد.

مشکل دهان در زمستان

وقتی بزاق حالت لغزنده و لیز پیدا کرده و فعالیت آن در بدن کاهش پیدا می کند، باعث می شود که آلودگی ها بیشتر در بالای لثه و دندان گیر کند و احتمال عفونت بالا برود.

در زمستان بیشتر به مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشوی داخلی دهان توجه کنید. بهداشت کلی دهانی، راه حل کلیدی است.

مسواک و نخ دندان بهترین راهکار برای پیشگیری از مشکلات دندانی و سلامت دهان و دندان محسوب می شوند.

اگر حساسیت دندان شما در فصل زمستان زیاد شده، راحت ترین کار برای کنترل این احساس سوزش و درد این است که مصرف غذاهای اسیدی و فلفلی را به سرعت کاهش دهید.

رژیم غذایی ناسالم روی دهان تاثیر دارد و موجب پوسیدگی دندان ها خواهد شد. مراقب مصرف مرکبات باشید و سعی کنید از خمیردندان و مسواکی استفاده کنید که مخصوص دندان های حساس است.

زمستان و آسیب های دندانی

هرگز نوشیدن آب را نادیده نگیرید، رطوبت رسانی بسیاری از مشکلات را حل می کند، فراموش نکنید روزانه آب بنوشید. احتمال خشکی دهان در زمستان افزایش پیدا می کند که علت آن هم کاهش تولید بزاق است.

به یاد داشته باشید که پوست لب شما به اندازه قسمت های دیگر اهمیت دارد و در فصل زمستان به سرعت خشک می شود و ممکن است دچار سوزش شود.

سوزش های شدید گاهی اوقات علامت مشکلات جدی تر هستند، بد نیست در فواصل منظم به دندانپزشک مراجعه کنید.

سرمای زمستان سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را ضعیف می کند، به همین دلیل بیشتر در معرض التهاب و عفونت قرار خواهیم گرفت، دستان آلوده را به دهان و لب خود نزنید.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4362

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.