تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

این دمنوش های شگفت انگیز و رفع آلودگی هوا

  • کد خبر : 4365
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
این دمنوش های شگفت انگیز و رفع آلودگی هوا
دمنوش های شگفت انگیز گیاهی همواره طرفداران خاص خود را دارد به ویژه در فصل سرد سال مصرف دمنوش ‌های گیاهی برای کاهش عوارض آلودگی هوا موثر و مفید است.

دمنوش های شگفت انگیز گیاهی

دمنوش های شگفت انگیز گیاهی همواره طرفداران خاص خود را دارد به ویژه در فصل سرد سال مصرف دمنوش ‌های گیاهی برای کاهش عوارض آلودگی هوا موثر و مفید است.

علاوه بر شیوع بیماری کرونا، باید نگران اثرات مخرب آلودگی هوا هم باشیم. به دلیل مازوت سوزی بیش از حد، هوای کشور در بعضی از شهرها مانند تهران، حتی از وضعیت قرمز هم عبور کرده و به بنفش رسیده است.

در این وضعیت آلودگی هوا باید بیشتر از قبل به تغذیه خود اهمیت بدهید. بسیاری از دمنوش‌های گیاهی برای درمان سرفه، عطسه، سوزش گلو، سردرد و مشکلاتی اعم از بیماری‌های پوستی و ریوی و تنفسی کاربرد دارد.

در هوای آلوده بهترین کار برای ایمن بودن از عوارض ناشی از آلودگی ماندن در خانه و ایجاد تغییر در نوع تغذیه است. اگر مدام سرفه می‌ کنید و خس ‌خس سینه دارید، یا احساس سوزش چشم می ‌کنید اثرات آلودگی هوا هستند.

سم زدایی با دمنوش ها

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C در هوای آلوده و آنتی‌ اکسیدان ‌ها که به جلوگیری از آسیب رادیکال آزاد کمک کرده و به ‌طور طبیعی ایمنی را تقویت می ‌کنند.

غذاهای سرشار از بتاکاروتن و ویتامین E نیز می ‌توانند به حفظ سلامتی ‌تان کمک کنند. بتاکاروتن می ‌تواند به کاهش مشکلات التهابی و سهولت درمان کمک کند.

دانه‌ ها و سبزیجات برگ ‌دار نیز روش خوبی برای سم‌ زدایی هستند. دمنوش هایی مانند دمنوش سرخار گل برای پاک‌ سازی بدن و خون از سموم ناشی از آلودگی‌ های محیطی به ‌حساب می ‌آید.

 دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب آرام بخش است و از بروز گرفتگی عروق قلب در هوای آلوده پیشگیری می‌ کند.

سم-زدایی-با-دمنوش-ها

پاک ‌سازی بدن با دمنوش های گیاهی

دمنوش زنجبیل، دمنوش جینسینگ، دمنوش ریشه شیرین ‌بیان مانند گیاه ختمی و میخک برای پاک ‌سازی بدن استفاده می ‌شود.

 دمنوش آویشن و لیمو، دمنوش بابونه، بادرنجبویه، اسطوخودوس و گل بنفشه که پس از دم کردن با عسل و نبات قابل خوردن است و می‌ توانید ۳ بار در روز میل کنید.

 دمنوش رازک را بهتر است شب ها قبل از خواب مصرف کنید.

دمنوش های دیگری که می توان برای این روزهای آلوده توصیه کرد؛ جوشانده دارچین، دمنوش پنیرباد، دمنوش سنبل الطیب، دمنوش ریحان و دمنوش چای ‌سبز هستند.

دمنوش گیاه رازک، تقویت‌ کننده عمومی بدن، مقوی اعصاب، درمان سوءهاضمه، هضم ‌کننده غذا، ادرارآور، ضدعفونی ‌کننده، ضد میکروب، تقویت‌ کننده دستگاه گوارش و تصفیه ‌کننده خون است.

همچنین تب بر، مسکن، اشتها آور، ضد تشنج، مفید برای کودکان کم‌ خون و ضعیف، ضد آلرژی، ضد باکتری، ملین، ضد اسپاسم، ضد تومور، معرق، خلط‌ آور و مقوی  برای معده است.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=4365

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.