تاریخ : پنج شنبه, ۲۶ بهمن , ۱۴۰۲ 6 شعبان 1445 Thursday, 15 February , 2024
1

خواص باورنکردنی شلغم

  • کد خبر : 3900
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
خواص باورنکردنی شلغم
خواص شلغم که یکی از سالم ترین سبزیجات است بسیار قابل توجه بوده و گزاف نیست اگر آن را به عنوان "سبزیجات کامل" توصیف کنیم. این گیاه به خانواده برازیکاکایی تعلق دارد؛ مثل خانواده کلم، جوانه و بسیاری دیگر.

خواص شلغم و مزایای آن برای سلامت و زیبایی

خواص شلغم که یکی از سالم ترین سبزیجات است بسیار قابل توجه بوده و گزاف نیست اگر آن را به عنوان “سبزیجات کامل” توصیف کنیم. این گیاه به خانواده برازیکاکایی تعلق دارد؛ مثل خانواده کلم، جوانه و بسیاری دیگر.

این سبزیجات معمولا در مناطق معتدل و بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان رشد می کنند. ژاپن، برزیل و آمریکا دستور پخت غذایی خود را برای شلغم دارند.

شلغم مواد غذایی مختلفی را در هر اینچ از قطعات خود، از ریشه تا برگ دارند. شلغم مزه خوب و شیرینی دارد و شما می ‌توانید آن را حتی خام هم مصرف کنید.

خواص شلغم برای درمان بیماری ها 

برای سلامت قلبی و عروقی:

شلغم، مانند بیشتر داروهای گیاهی، دارای ترکیبات ضد التهابی است و شامل مقدار زیادی ویتامین K است و  از بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی یا سکته جلوگیری می کند.

شلغم توانایی کاهش سطح کلسترول در بدن را با جذب مقدار بیشتری از صفرا دارد. همچنین اسید فولیکی که در شلغم وجود دارد، برای سلامتی قلبی عروقی مفید خواهد بود.

شلغم-برای-ایمنی

تقویت استخوان:

شلغم برای استخوان نیز مفید خواهد بود چون مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم دارد. پتاسیم و کلسیم برای تقویت استخوان و ماهیچه ها بسیار ضروری هستند.

این مواد مغذی رشد استخوان شما را افزایش خواهد داد. بنابراین، استخوان شما قوی تر خواهد بود و احتمال کمتری وجود دارد که بیماری مرتبط با ماهیچه یا استخوان مانند آسیب مفاصل یا پوکی استخوان دچار شوید.

شلغم  دارای مقادیر زیادی مواد معدنی است که برای حمایت از تولید کلی بدن از بافت های ارتباطی مفید است.

تقویت دستگاه گوارش :

به عنوان یک منبع گیاهی، هیچ تعجبی ندارد که بگوییم شلغم برای بهبود سلامت سیستم گوارشی شما بسیار خوب است.

برخی مشکلات مربوط به سیستم گوارشی مانند یبوست، نفخ، یا اسهال، پس از شروع به مصرف شلغم درمان خواهد شد. چون شلغم فیبر خوبی دارد انجام دفع بدن آسان تر می شود.

تقویت سیستم ایمنی :

شلغم شامل مقدار زیادی ویتامین C است. از این رو، موجب بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. ویتامین C به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای افزایش سیستم ایمنی در نظر گرفته می شود.

ویتامین C تولید سلول های سفید خون و آنتی بادی را تحریک کرده، با رادیکال‌های آزاد مبارزه می کند. هم چنین ترکیبی به نام آسکروبیک اسیدهای موجود در شلغم به عنوان تقویت کننده اصلی سیستم ایمنی است.

خواص شلغم برای متابولیسم :

شلغم می‌تواند برای حفظ سلامت بدن شما خوب باشد چون شلغم دارای مجموعه ویتامین B زیادی است. این ویتامین‌ ها فرآیند های آنزیمی که در اطراف بدن ما رخ می ‌دهند را بهتر کنترل می کنند.

مجموعه ویتامین B تضمین خواهد کرد که تمام قسمت های بدن ما به درستی کار می کنند. ویتامین های B موجود در شلغم برای حفظ و تثبیت سطوح هورمون های مختلف در بدن بسیار مفید خواهند بود.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.