تاریخ : شنبه, ۲۸ بهمن , ۱۴۰۲ 8 شعبان 1445 Saturday, 17 February , 2024
1

پشت میز نشین ‌ها بخوانند

  • کد خبر : 3860
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
پشت میز نشین ‌ها بخوانند
نشستن طولانی مدت پشت میز حتی برای کسانی که ورزش منظم انجام می ‌دهند ضرر دارد و آسیب زیادی به مهره های گردن و کمر وارد می‌ کند. با رعایت نکاتی که در ادامه می‌خوانید، می ‌‌توانید میزان این خطرات را کاهش دهید.

۱۰ توصیه مهم برای پشت میز نشین ها

پشت میز نشین ‌ها که طولانی می نشینند حتی برای کسانی که ورزش منظم انجام می ‌دهند ضرر دارد و آسیب زیادی به مهره های گردن و کمر وارد می‌ کند.

با رعایت نکاتی که در ادامه می‌خوانید، می ‌‌توانید میزان این خطرات را کاهش دهید.

حفظ سلامتی در شرایط خاص کار سختی است. کسانی که به مدت ۸، ۱۰، ۱۲ ساعت در روز پشت میز می ‌‌نشینند، کار دشواری خواهند داشت.

زندگی سالم، شامل موارد بسیاری می ‌شود، از خوراک سالم گرفته تا تمرین کافی. نادیده گرفتن هر جنبه ‌ای از سلامت می ‌تواند سلامتی شما را کاهش دهد.

در این مطلب ۱۰ راه برای حفظ سلامتی شما معرفی می ‌شود که اگر کل روز را پشت میز باشید می ‌توانید با رعایت آنها جسم خود را از خطرات دور کنید.

ناهار خوردن پشت میز

 نکاتی برای سلامت پشت میز نشین ‌ها

  1. استراحت ساعتی:

در حین کار ساعاتی را برای استراحت اختصاص دهید، تا خستگی ذهنی و جسمی شما از بین برود. زمانی که پشت میز نیستید انرژی بیشتری را ذخیره می ‌کنید.

  1. کشش یا حرکت در محل:

حرکات کششی در پشت میز، می‌ تواند استرس را از بین ببرد و بخش زیادی از خستگی شما بکاهد.

  1. اجتناب از آسانسور و استفاده از پله ها:

آیا روزانه ۱۰،۰۰۰ گام برمی‌ دارید؟ ۱۰،۰۰۰ گام یک مقدار خوب است که بزرگسالان سالم باید داشته باشند. این کار به نظر دشوار است، اگر تمام روز در میز کار خود هستید.

از آسانسور استفاده نکنید و پله ‌ها را بالا بروید. دور‌تر از محل کار خود پارک کنید. هنگامی که به پشت میز می روید، به اطراف سر بزنید و گام های روزانه خود را بیشتر کنید.

تمرینات ورزشی مناسب

  1. جلسات تناسب اندام در هفته را برنامه ریزی کنید:

یک برنامه تمرین سالم ۳۰ دقیقه ‌‌ای داشته باشید. مزایای تمرینات ورزشی به مراتب فراتر از کاهش وزن است. کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی، کاهش کلسترول و بهبود عملکرد قلب، تنها چند مزایای ورزش است.

  1. هنگام صحبت کردن راه بروید:

حرکت در اطراف دفتر می‌ تواند دشوار باشد، بنابراین مهم است که از فرصت استفاده کرده، از پشت میز بیرون بیایید. وقتی با تلفن صحبت می کنید. حرکت کنید و حرکات کششی انجام دهید.

  1. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید:

برنامه کاری شما می ‌تواند کاملا پر باشد. وقت ناهار خود را بین برنامه کاری قرار دهید. برنامه کاری خیلی شلوغ عادت های غذایی ناسالم را منجر می شود؛ برنامه غذایی را در اولویت قرار دهید.

نوشیدن آب برای پشت میز نشین ها

تغییر عادت های روزانه پشت میز نشین ‌ها

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب:

از دست دادن وزن، جوان شدن و باهوش شدن. این فقط سه مزیت از ۱۲ واقعیت غیر منتظره در مورد آب آشامیدنی است. نوشیدن آب باعث می شود کمی تحرک داشته باشید.

  1. وعده های غذایی کوچک بخورید:

گرسنگی بدترین دشمن در برابر سلامتی است. باعث می ‌شود که تمرکز خود را از دست بدهید و موجب پرخوری و اشتیاق به غذاهای حاضری نیز می شود.

هنگامی که شما در دفتر هستید، غذاهای ناخواسته اغلب به راحتی در دسترس هستند و موجب کاهش انرژی و کاهش کلی سلامت می ‌شوند.

  1. از زمان ناهار خود استفاده کنید:

خوردن ناهار پشت میز کار، روش آسانی است و این عادت می تواند به بسیاری از مشکلات منجر شود. از زمان ناهاری خود استفاده کنید و به ذهن استراحت بدهید. بیرون بروید و در اطراف ساختمان قدم بزنید.

  1. راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری به سمت کار:

رفت و آمد روزانه می ‌تواند زمان ایده آل برای بهبود تناسب اندام شما باشد،  اگر شما نزدیک به محل کار زندگی می ‌کنید، پیاده روی کنید! اگر کمی دورتر هستید، دوچرخه سواری را امتحان کنید.

لینک کوتاه : https://www.mojetoseh.ir/?p=3860

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.